2014. július 31.

Tökfőzelék tükörtojással

Néhány évig nem ettem tökfőzeléket, mert igazság szerint bosszantott, hogy aránytalanul drágán adják a gyalult tököt az a’la natúr főzőtökhöz képest. Lehet persze reszelni, vagy kaszabolni, de valahogy mégse került sorra. 
Idén azonban hazahoztam egy szép tököcskét (1 kg körülit) és a szeletelővel sikerült igazi gyalult tököt csinálni ☺ A belsejéből pedig kiváló alaplé készülhet.


Hozzávalók:

1 kg tök
1 nagy csokor kapor
vöröshagymakrém
fokhagyma
pirospaprika
tejföl
kukorica keményítő
chili
tojás

Az ecetes tökfőzelék nem az én világom, nekem ez a kapros - hagymás -pirospaprikás ízlik, ami hűtőből másnap elővéve csak úgy hidegen is isteni tud lenni.

Egy kis olivaolajon a hagymakrémet, foghagymát megdinszteltem , majd félrehúztam a tűzről és jól megszórtam pirospaprikával. Elkevertem, ment bele a tök, majd egy kevés víz, csak hogy éppen ellepje. Sóztam és a kapor felét apróra vágva szintén hozzáadagoltam.


Fedő alatt puhára föztem a tököt, ezalatt kikevertem a kukorica keményítőből és tejfölből álló habarást.
Óvatosan beleöntöttem folyamatosan kevergetve és pár percig még rotyogtattam. Amikor már elzártam a gázt, beleszórtam a friss kapor másik felét, elkevertem és fedővel letakartam.


Közben a pici, 12- cm-es serpenyőben elkészítettem a tükörtojást egy kis chili pehellyel megszórva.

A főzeléket menza tányérba ☺ szedtem és a tetejére tetem a tükörtojást.


Bónuszként a tök magjait és belsejét is megmentettem – remek zöldség alaplé készíthető ugyanis belőle egy kis egészben hagyott vöröshagymával, fokhagymával, sóval, borssal. Ha más nem is kerül bele, így már tökéletes, leszűrve érdemes eltárolni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése