2014. augusztus 21.

Kelkáposztás tészta – Blogkóstolóra

Elérkezett a Blogkóstoló 18. fordulója. Nagyon szeretem ezt a játékot, izgalmas és érdekes dolog egy egészen más ízvilágú blog receptjei között felkutatni a nagyjából közös nevezőt ☺ Ebben a fordulóban Vöröskaktusz a házigazda és Zsuzsi blogját, a Gasztrobaráth-ot sorsolta nekem. 



Ő főleg desszertekben, sütikben utazik, de szerencsére ebédnek való ételek is akadnak nála. A süti nálunk ritkább vendég, de azért kinéztem néhányat. Most azonban egy érdekesnek ígérkező kelkáposztás "carbonara"-t választottam és minimális eltéréssel el is készítettem. 

Hozzávalók:

25 dkg durumtészta – nálam 3 színű orecchiette
1 kisebb fej kelkáposzta
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
1 marék pirított kolozsvári szalonna kocka (nálunk előre elkészül egy adag, ilyenkor csak elő kell venni a hűtőből)
néhány karika csípős paprika
kevés chili pehely
frissen őrölt szines bors
őrölt édesköménymag
2-3 evőkanál tejföl
Grana Padano forgácsok

A kelkáposztát megszabadítottam a vastag ereitől és a torzsájától, majd kb. 1 cm-es szeletekre vagdostam. Forró sós vízben előfőztem, utána leszűrtem és hideg vízzel lehűtöttem... így szép élénk maradt a színe.


A tésztát feltettem lobogó sós vízben főni, ehhez a tésztához 12-14 percre volt szükség. Ezalatt éppen elkészülhetett a kelkáposzta ágy is.

Olivaolajra szórtam a felszeletelt fokhagymát és a felkarikázott csípős paprikát, gyorsan megkevertem és hozzátettem a szalonna kockákat. Az időközben lecsepegett kelkáposzta csíkokat is belekevertem és fűszereztem. Sütöttem inkább, mint főztem, a végén a tészta főzővizéből azért néhány kanállal hozzátettem.
A végén ment bele a tejföl és az egészet jól elkevertem.


A leszűrt tésztát ráborítottam, jól elkevertem, összeráztam és azonnal tálaltam is.
Grana Padano forgácsokat szórtam a tetejére a tányéron.



Nagyon finom ízek jöttek elő, nem jutott volna eszembe, hogy így kipróbáljam.
Ezért is jók ezek a játékok ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése