2015. május 5.

Gesztenyés sárgabarackos rizottó

Az úgy volt, hogy gesztenye.... főtt gesztenye kb. 15 dkg-os, van még belőle, hát akkor használjuk is. Láttam is egy ötletet, de nem kaptam azt, amit akartam. Ekkor került kezembe az aszalt sárgabarack.... a többi már jött magától.


Hozzávalók:

1 bögre rizottó rizs
½ zacskó aszalt sárgabarack*
1 zacskó főzött egész gesztenye
zöldségleves
1 dl fehérbor
marokkói menta tea
szárított fodormenta
1 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
hegyes erős paprika nagyon kicsi kockákra vágva
kiskanálnyi vaj
néhány dkg reszelt Grana Padano sajt

Az aszalt sárgabarack azzal érdemelte ki a csillagot fentebb, hogy azzal bizony már előző nap foglalkozni kell. Ezért ez nem egy hirtelen felindulásból elkövethető eledel. A barackokat egészben egy tálba tettem és 2 filterből főzött, jó erős marokkói mentás zöld teával nyakon öntöttem még forrón. Letakartam és egy egész éjszakát hagytam puhulni. Másnap, mire a főzésre került a sor, vetekedtek a friss sárgabarack szaftosságával, már csak félbe kellett vágni őket. Örök hálám Hugh mesternek, nála láttam ezt a módszert.


A gesztenye különösebb előkészítést nem igényelt, ezért rögtön nekiálltam a rizottó készítésnek. A szokásos módon készült, olivaolaj, fokhagyma vékonyra szeletelve, a rizs átforgatva az olajon és nyakon öntve a borral. Majd a folyamatos kevergetés és a forró zöldségleves adagolása, közben megfűszereztem, a szárított mentát is beletettem.
Mivel mind a gesztenye, mind a sárgabarack fogyasztható állapotban volt, ezeket csak a legvégén kevertem bele a rizottóba. Amikor elkészült, elzártam a gázt, belekevertem a vajat és a reszelt sajtot, majd hagytam egy kicsit pihenni.


Az erős paprikát a tányéron szórtam a tetejére.
Különleges és finom párosítás lett végül, ezért is szeretem a rizottót, mert végtelenül variálható. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése