2015. július 23.

Brokkolis fusilli

David Rocco olyan guszta brokkolis tésztát főzött nem olyan régen a TV-ben, hogy feltétlenül el kellett készítenem. Saját fagyasztású brokkolim volt is hozzá, jóféle fussili is és még egy bontott zacskó fenyőmag is árválkodott a fiókban. Némi Grana Padano, egy kevés petrezselyem és már kész is.


Hozzávalók:

25 dkg durum tészta – rövid fajta, itt fusilli
minimum 6-8 brokkoli rózsa, de lehet egy egész adag is
finomra reszelt Grana Padano sajt
pirított magok, ami éppen kéznél van
frissen őrölt fekete bors
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
néhány karika erős zöld paprika
petrezselyemzöld durvára aprítva

A brokkolit már reggel elővettem kiolvadni, majd kisebb darabokra vágtam.
A fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítottam.


Vizet forraltam, bőven sóztam és – itt jön a lényeg – a tésztát a brokkolival együtt beletettem a vízbe főni. A tészta főzési útmutatója szerinti ideig együtt kell főniük, ez általában nem több 8-9 percnél.

Közben olivaolajon megfuttattam a fokhagymát és a felkarikázott erős paprikát.
A tészta főzővizéből néhány evőkanálnyit ráöntöttem, beleszórtam a pirított fenyőmagot és őröltem rá egy kevés borsot is.

A leszűrt tészta – brokkoli egyveleget ráborítottam az olajos alapra, jól el is kevertem, miközben forraltam 1-2 percig.


Azonnal tálaltam, a tetejére szórtam a reszelt sajtot és a petrezselymet.

Hihetetlenül finom és igen gyorsan elkészülő fejedelmi ebéd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése