2015. szeptember 27.

Omlós krémes szilvatorta

ami nem is amolyan igazi torta, inkább egy omlós pite jó sok szilvával és a végén nyakon öntve egy kis fahéjas-vaniliás tejszínes öntettel. A quiche egyik édes változata, amit más gyümölccsel is biztosan elkészíthetünk. Nem tudom, honnan a recept, pár éve találtam és akkor megsütöttem, a recept pedig bekerült a sütis füzetbe az ismétlésre érdemes sütnivalók közé.



Hozzávalók:
26 - 28 cm átmérőjű piteformához

20 dkg liszt (fele teljes kiőrlésű legyen)
8 dkg zsír vagy 10 dkg margarin
őrölt fahéj
késhegynyi szódabikarbona
1 evőkanál nád kristálycukor
tejföl, hogy összeálljon (max. 1-2 evőkanál kellhet)
------------------------------------
70-80 dkg szilva
2 evőkanál pirított zabpehely
2 tojás sárgája
vaniliás cukor
2 evőkanál nád kristálycukor
fahéj
1 – 1,5 dl tejszín

A felső részen lévő összetevőkből tésztát gyúrtam, először a lisztet, cukrot, sót, fahéjat, szódabikarbonát kell elmorzsolni a zsiradékkal, majd mehet a szükség szerinti tejföl is. Legalább 1 órára, de akár másnapig is be kell tenni a hűtőbe pihentetni.
Eredetileg nem írta a recept az elősütést, de az ilyen tésztákat én mindig elősütöm. Biztos, ami biztos, megéri szerintem. Szóval sütőpapírral kibéleltem, teleraktam kaviccsal és 15 percig 180ºC fokon légkeveréssel sütöttem.

Ez alatt szárazon megpirítottam a zabpelyhet és félbevágtam, kimagoztam a megmosott, leszárított szilvákat.


A formából eltávolítottam a kavicsokat és megszórtam a zabpehellyel. Ezután félig álló helyzetben, cserép szerűen jó sűrűn teleraktam a szilvával. Visszatettem a sütőbe újabb 30 perce ugyanazon a hőfokon.

A tojássárgákat a cukrokkal és a fahéjjal kihabosítottam, beleöntöttem a tejszínt és jól elkevertem. A sütőből kivett pitére, a szilvákra öntöttem, majd 25 percre még visszament a sütőbe, továbbra is ugyanazon a hőfokon.


Gyönyörűen megsült, ezután hagytam teljesen kihűlni , majd torta búrával letakartam és – bármilyen nehéz is volt – magára hagytam. Frissen ugyanis nem az igazi, a tészta még törik, nem lehet szeletelni. Ezzel a sütivel úgy kell kalkulálni, hogy másnap tehetjük az asztalra. Addig jól dugjuk el a szemünk elől ☺


2 megjegyzés:

  1. Milyen aprólékos munkát igényelt a szilvák szép sorba rakása! És milyen jól mutat a sütiszeleten!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Nem tűnt fel, mennyi munka, mert nagyon élveztem a készítését, jó volt csinálni. Legalább annyira, mint elfogyasztani.

      Törlés