2015. október 5.

Paradicsomos gombaragu kagylótésztával

Régen hoztam már tésztaételt, pedig a szokásos heti pasta megvolt az utóbbi hetekben is. Ismétlések, vagy éppen maradékok felhasználásával készült ad hoc ételek nyilván nem kerülnek ki. Most azonban egy eddig még nem szerepelt finom ragu készült, így:


Hozzávalók:

25 dkg durum rövid tészta (kagyló)
½ kg csiperke gomba
1 doboz darabolt hámozott paradicsom
2 gerezd fokhagyma
kakukkfű
frissen őrölt fekete bors

A tésztát a szokásos módon, sós vízben megfőztem, a csomagolás szerinti ideig.

A raguhoz olivaolajra tettem a vékonyan felszeletelt fokhagymát és megfuttattam. Ment rá a nagyobb darabokra szeletelt gomba is, kakukkfű és frissen őrölt fekete bors. Sóztam, kevergetve pirítottam, majd ráborítottam a darabolt paradicsomot. 10-12 percig főztem, amíg a gomba megpuhult, de egy kis „harapása” azért maradt.

A tészta főzővizéből 3 – 4 evőkanálnyit a raguhoz kevertem, majd az időközben leszűrt tésztát beleöntöttem. Elkeveretem és 1 percig még együtt rotyogtattam.

Előmelegített tányérokba tálaltam, a tetejére finomra reszelt Grana Padano sajtot szórtam.  Amilyen gyors és egyszerű, annyira finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése