2016. február 7.

Piskóta tekercs lekvárral Blogkóstolóra

Évtizedekig nem ettem piskóta tekercset és mit ad Isten, nemrégen ahogy megláttam egy üzletben, teljesen ráindultam. Elnyomtam mindig vissza a témát hátra ... és ekkor Vöröskaktusz kisorsolta nekem Sasó blogját a Blogkóstoló 27. fordulóban. Alig hogy elkezdtem lapozgatni, elém ugrott a piskóta tekercs. Hát mi ez, ha nem a végzet??? Na vajon mit választottam??? ☺ Jöjjön a Piskóta tekercs Sasó módra




A mennyiségen változtattam, mindössze a negyed mennyiséget sütöttem meg kettőnknek. Pont jó lett így, olyan aranyos kis tekercs lett. Ráadásul tökéletes formát is találtam hozzá, így szépen meg tudtam sütni a piskótát.

Hozzávalók:

2 egész tojás szétválasztva
2 evőkanál kristálycukor
2 evőkanál finomliszt
csipetnyi só
pár csepp citromlé
lekvár

A fehérjét a sóval elkezdtem habbá verni, majd menet közben a citromlét is belecsepegtettem. Amikor már kezdet  keményedni, a cukor felét is hozzátettem és szép fényes fehér habot vertem.


Egy másik edényben a sárgáját habosítottam ki a maradék cukorral. Ezt aztán óvatosan a fehérjehabba forgattam, végül a lisztet beleszitáltam és egyenletesen elkevertem benne.

Egy kis 22x22 cm-es kb. 1 cm magas sütőformát kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a masszát. Nagy tortalapáttal egyenletesen elsimítottam. 180ºC-ra előmelegített (als-felső állás) sütőbe tettem és 10 perc alatt megsütöttem.


Kivettem a sütőből, kiborítottam egy deszkára és óvatosan lehúztam róla a sütőpapírt. Megfordítottam és pár perc hűtés után a még langyos tésztát megkentem a lekvárral. Óvatosan feltekertem, majd megvártam amíg teljesen kihűl. Ekkor letakartam. Másnapra állt teljesen össze, de persze frissen is nagyon finom volt. Kicsit beszívott a lekvárból, finom szaftos lett. Porcukorral lehet a tetejét díszíteni.



Sokféle dolgot sütöttem már, de ez az egyik legegyszerűbb piskóta valahogy kimaradt. Örülök hogy ebben a formában elkészítettem, mert a rolád más töltelékkel, más krémmel is finom, így állandó szereplő lesz nálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése