2016. május 29.

Kulfi az indiai jégkrém

Egy indiai receptkönyvből Camellia Panjabi receptje alapján készült. Bár az íze csábított, eddig nem is gondoltam rá, hogy elkészítsem. Az ok most az volt, hogy natúr sűrített tej konzervek vannak még „raktáron” ezekhez kerestem felhasználási lehetőséget.


Hozzávalók:

1 db 400 ml-es natúr (cukrozatlan) sűrített tej
2 evőkanál kristálycukor (nádcukor a legjobb)
csipetnyi só
3 db zöld kardamom hüvely megszurkálva
sáfrány (nekem kevesebb volt, mint kellett volna)
2 evőkanál tejszín (3 db kávétejszínt használtam)
csokidarabok vagy reszelék

A sűrített tejet a sóval, cukorral és a kardamommal 10 percig folyamatosan kevergetve főztem. Sűrűsödött is de barnult, karamelizálódott is egy kicsit. Beletettem az üvegem alján maradt minimális sáfrány mennyiséget, majd hagytam kihűlni.

Belekevertem a tejszínt és a süthető csokidarabkákat. Speciális kulfi forma hiányában szilikon rózsa formákba öntöttem és betettem a fagyasztóba. 6 db lett belőle. Egészen barna színe lett a folyamat végére.


Evés előtt mindenképpen elő kell venni, mert túl hidegen egyszerűen nem lehet érezni az ízeket. Mivel nincs kihabosítva, azt tapasztaltam, hogy a hűtőszekrénybe tegyük át mielőtt esszük. Akkor nem folyik meg, hanem kásás, kanalazható állaga lesz. Remekül érződik a kardamom varázslatos íze, és egy adag így pont elég egy kis édesség falatnak étkezés után.
Eperrel és balzsamecet krémmel, díszítő cukorkával nagyon elegáns és különleges desszert lesz belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése