2016. május 4.

Libanoni húsos táska

Sambouseq a becsületes arab neve, fenyőmaggal, fahéjjal, szegfűszeggel fűszerezett marhahúsos tészta csomagocska. A Szakácsmustra nevű játék 17. fordulója alkalmából készült. Vöröskaktusz Bogi ezúttal Mautner Zsófit választotta, tőle kellett sütni/főzni valamit.


Szerencsémre ő szivesen kalandozik el messzi tájakra, amit én is nagyon szeretek ☺ Ezt a receptet egy 2010-es Nők lapja Konyhában találtam, amikor is libanoni ételeket mutatott be. Mellesleg arról a két oldalról több is van, ami biztosan sorra kerül majd. Szokás szerint megfeleztem a mennyiségeket, így 12 db kis táska lett.

Hozzávalók:

a tésztához:
20 dkg finomliszt
¼ csomag élesztő
125 ml kéz meleg víz
1 evőkanál olivaolaj
½ teáskanál só
pici cukor

Valójában ez pontosan egy jó pizzatészta receptje, az elkészítése is megegyezik vele. A langyos olajos cukros vízben felfuttattam az élesztőt. A lisztet elkevertem a sóval és a kettőt alaposan kidagasztottam, majd letakartam és félretettem kelni.

A töltelékhez:
20 dkg darált marhahús
1 pici fej lilahagyma nagyon finomra kockázva
2 evőkanál fenyőmag (előzőleg kicsit megpirítottam szárazon)
kb. 1 evőkanál olivaolaj
frissen őrölt fekete bors
fahéj
szegfűszeg
őrölt gyömbér
szerecsendió – ezekből ízlés szerint, kb. ½ mokkáskanálnyi
petrezselyem (ez csak azért mert volt egy kevés itthon, eredetileg nem kell)
1-2 evőkanál sűrű görög joghurt
fekete szezámmag
1 tojás a kenéshez


Egy vastag falú serpenyőben az olivaoaljra szórtam a fűszereket. Amikor elkezdtek sülni, gyorsan rádobtam a darált húst és nagy lángon pirítottam. Sóztam, tovább sütöttem, amíg a levét kiengedte majd el is párolgott a folyadék. Ekkor beleszórtam a fenyőmagot és a lilahagymát. Átkevertem még néhányszor és félretettem. Mikor már langyosra hűlt, hozzákevertem a joghurtot és beleszórtam a felaprított petrezselymet is. Annyi joghurt kell, hogy kanállal tudjuk majd adagolni a tésztára.


A megkelt tésztát vékonyra nyújtottam és a nagyobbik fánkszaggatóval köröket szúrtam ki. Mindegyikre kb. evőkanálni húsos masszát tettem, majd félbehajtottam és jól lenyomkodtam a széleit. Vas pizzasütő lapra sorakoztattam őket.

A sütőt előmelegítettem alsó-felső állásban 230ºC-ra. A tésztabatyukat megkentem a felvert tojással, majd megszórtam a fekete szezámmaggal (fehérrel is tökéletes, az íze ugyanolyan, csak ez jobban néz ki). 12-13 perc alatt pirosra – ropogósra sütöttem őket.


Nem véletlenül rajongok a közel-keleti fűszerezésért (is), kifinomult, ízekben gazdag és nagyon értik a módját, mit mivel, hogyan. Feltétlenül ajánlom kóstolásra ezt az ízvilágot, kihagyhatatlan. Salátával ettük, így egy remek ebéd volt. A natúr joghurtot pedig pluszban mártogatósként mellé tehetjük, nem fog ártani neki.


4 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon finom lehet. Magam sem hittem, hogy a nálunk leginkább sütéshez, beföttekhez használt füszerek, húsos ételekbe milyen finomak is lehetnek. Nekem van egy arab sütötök, húsgombócos leves receptem, amibe pl. fahéj kell és mondhaton a fahéj nélkül nem is lenne olyan izletes, pedig amikor elöször föztem féltem, hogy nem fog a családnak izleni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, szoktam ilyen fajta ételeket főzni, nagyon jó ízek :) Ez különösen finomra sikerült most :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, biztos nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés