2016. május 1.

Minikuglóf eperrel és csokival

Május, Anyák napja, virágözön. Orgona, illatok, zöldek. És sütik.... különlegesek, egyszerűek, szeretettel készülők. Minikuglóf... eperrel, csokival, szeretettel.


Hozzávalók (9-10 db lesz)

15 dkg liszt (lehet kevert, fele tönköly finomliszt)
8 dkg kristálycukor
vaniliás cukor vagy vanilia kivonat
csipet só
½ sütőpor (6 gramm)
8 dkg vaj
1 tojás
4-5 evőkanál tej
5 dkg eper
1 maréknyi süthető étcsoki lencse


A tészta egy alapnak mondható muffin tészta, az elkészítése is épp olyan egyszerű. A titka az, hogy nem szabad nagyon kidolgozni. Ha a hozzávalók szoba hőmérsékletűek, akkor egy keverőtál és egy kézi habverő is elegendő.
A sütőt már most bekapcsoltam, 180ºC-ra légkeveréssel.

Előkészítésként a száraz összetevőket kevertem össze egy tálban. Felkockáztam apró darabokra az epret, előtte alaposan megmostam és meg is szárítottam. Ezek még kemény eprek (az ízük is látja ennek kárát sajnos) de most előnyükre válik, hogy kevés levet engednek.


Egy keverőtálban kikevertem a tojást, a cukorral és a vajjal, majd a tejet is hozzáöntöttem. Ebbe szórtam bele a lisztes keveréket apránként. Ezután jött a csokilencse, majd az eper kockákat egy kevés liszttel megszórva óvatosan beleforgattam.

A formákat ¾-ig töltöttem a masszával – mivel csak 6 kuglóf formám van, a maradékot rózsa formákba tettem. Egy sütőlapra sütőpapírt fektettem és arra rakosgattam sorjában a kis formákat.
A beállított hőfokon 5-8 percig hagytam, amíg elkezdtek emelkedni, utána visszavettem a hőfokot 160ºC-ra. Összesen 20-22 percig sütöttem.


Gyönyörűen kifordultak a formából a kis sütik, melyeket ha kihűltek, akár dekorálni is lehet. Én nem szoktam, esetleg egy kevés porcukor a tetejére és kész.

További kuglóf receptek és muffin receptek a blogon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése