2016. október 23.

Szüreti sütemény szőlővel és olivaolajjal

érdekes receptre bukkantam egy régebbi TV Paprika magazinban, és most jött el az ideje a megvalósításnak. A tegnapi ragyogó napos idő, a mézédes mag nélküli szőlő szemek, az olajfa folyékony aranya... igazi szüreti süteménnyé teszik ezt az egyszerű kevert tésztát. Olaszországban a szüret elmaradhatatlan kelléke, de kóstolás után úgy gondolom, szüret nélkül is kár lenne kihagyni.


Hozzávalók (18 cm-es tortaformához):

15 dkg finomliszt
5 dkg kukorica dara (instatnt polentát használtam)
7-8 dkg pirított darált mandula
½ zacskó sütőpor
csipet só
2 egész tojás
125 ml extra szűz olivaolaj
12-15 dkg kristálycukor
1 citrom reszelt héja
80 ml tej
30 dkg mag nélküli szőlő – eredetileg vörös, de két féléből izgalmasabb


A szőlő szemeket megmostam és konyharuhán megszárítottam.
A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban, a tojásokat a cukorral pedig robotgéppel fehéredésig habosítottam. A gép kikapcsolása nélkül lassan hozzáöntöttem az olivaolajat is. Sűrű, emulzió szerű massza lett.
Ebbe adagoltam kanalanként a száraz keveréket, a gép ekkor is dolgozott, de lassabb fokozaton. A fele adag lisztes keverék után beleöntöttem a tejet, végül a maradék szárazakat is hozzáadtam.


A tortaformát kikentem olivaolajjal, megszórtam rétesliszttel, ebbe ment a massza. A szőlők felét a tetejére tettem, kicsit belenyomkodva.
200ºC fokra alsó felső állásban betettem 15 percre. Ekkor a hőfokot lejjebb vettem 180ºC fokra, a maradék szőlő szemeket pedig a sütemény tetejére szórtam. Így sült tovább még 35-40 percig (tűpróbáig). A tetején a szőlők szépen megpirultak a végére.


A formában hagytam kihűlni, majd levettem a gyűrűt és ekkor már szépen lehetett szeletelni. Egy kis pohár desszert vörösbort dukál mellé, úgy adja ki az igazi valóját. De ha a friss szőlő szemekből kínálunk mellé, akkor sem hibázhatunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése