2016. december 9.

Rostélyos gesztenyés kelbimbóval

Egy jól megsütött rostélyos önmagában is kiváló. Egy különlegesebb körettel azonban még jobbá tehetjük. Ez az összeállítás egy angol klasszikus, náluk a karácsony elmaradhatatlan kelléke. Az biztos, hogy a gesztenye miatt inkább télen kedveljük mi is. Ketten dolgoztunk most is... ketten is írtunk 😊


Hozzávalók:

1 szelet 2,5 – 3 cm vastag marha rostélyos
½ kg kelbimbó
1 zacskó főtt gesztenye (125 gramm)
5 dkg kolozsvári szalonna
kevés vaj
Worchester és mustár a tálaláshoz


A Ház Ura rostélyosa:
"A Fény utcai piac egyik hentesénél bele futottam két igen szépen szelt, 2,5-3 cm-es rostélyos szeletbe, melyet bűn lett volna otthagyni, így „meghívtam” őket J
Mivel szépen voltak adjusztálva azzal nem kellett foglalkoznom csak a viszonylag szokásos borsos, mustáros, olajos pácba kellett beletennem 4 napra a hűtő 0 fokos fiókjába és ma reggel már elő is vehettem a kis drágát. A felesleges olajtól lecsepegtettem, finoman sóztam, majd nagyon forró serpenyőben – percenként forgatva – oldalanként összesen 3-3 percig sütöttem majd betettem a 180 fokra előmelegített sütőbe és még meghúzattam 8 percig majd rácson pihentettem egy keveset."


A körettel én foglalkoztam, bár a kolozsvári szalonnak szakszerű lepirítását is inkább a szakemberre bíztam ☺ Eszerint először egy kevés vízzel fedő alatt felpuhította az apró kockákra vágott húsos szalonnát, utána amikor az elpárolgott, akkor már szépen lepirult, anélkül hogy kiszáradt és megkeményedett volna. Ez a metódus egyébként egybecseng egyik nagy kedvencünk, Raymond Blanc módszerével, akitől ehhez a körethez „segítséget kértem”. A kelbimbókat (fagyasztottat használtam) felengedés után mikróban 3 percig pároltam.  Kettévágtam őket és konyharuhára tettem a vágott felülettel lefele, hogy minél jobban megszáradjon. Ez fontos, mert akkor tud majd szépen megpirulni.


Egy serpenyőben ezután olivaolaj és vaj keverékét forrósítottam fel, ebbe szépen egyesével belehelyeztem a félbevágott kelbimbókat és megpirítottam őket. Ezután ment bele a főtt gesztenye és a pirított szalonna, de már csak óvatos keverés és forgatás következett. Ez a fajta gesztenye elég kényes és nem akartam, hogy szétessen. Sót, borsot kapott még a végén egy keveset.

Közben a hús is kipihente magát, lehetett tálalni. Egy kevés Worchester szószt és mustárt is tettem a tányérra. Nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése