2017. január 19.

Gombás zöld lasagne

Nagyon bejött ez a spenóttal szinezett lasagne tészta, amiből korábban már készült egy különlegesebb ízesítésű étel. A mostani egyszerűbb, szokványosabb, de nem kevésbé finom. Szotírozott gombánk volt még a fagyasztóban (de friss gomba még jobb, ha van), a tészta lapok is adottak voltak. A sütőt sem esett nehezemre bekapcsolni.


Hozzávalók 15 x 20 cm-es tepsihez:

A gombás réteghez:
40 – 50 dkg barna csiperke gomba + egy kevés szárított vargánya
fokhagyma granulátum
kakukkfű
1 teáskanál sűrített paradicsom
frissen őrölt feketebors
petrezselyem

A besamelhez:
6 dl tej
3 dkg vaj
3 dkg finomliszt
őrölt szerecsendió
őrölt fehérbors

+ a száraz durum lasagne lapok, ehhez most 12 db kellett.
reszelt Grana Padano sajt
reszelt edami vagy gouda sajt

Első lépésként forró kevés vízzel leöntöttem a kissé összetördelt szárított vargányát és lefedtem. A – jelen esetben már elősütött – gombát felmelegítettem, ráöntöttem a szárított vargányát az áztató lével együtt, hozzákevertem a sűrített paradicsomot és megszórtam a fűszerekkel. Addig forraltam, amíg el nem főtte a levét, éppen csak egy kevés maradt alatta.


A besamelhez felolvasztottam a vajat, belekevertem a lisztet és néhány keverés után felöntöttem a tejjel. Folyamatosan kevergetve felforraltam, közben fűszereztem.

A tepsit kicsit kiolajoztam, majd öntöttem bele a besamelből. Erre jött 1 réteg a tésztalapokból , erre a gomba 1/3-a majd besamel és a reszelt Grana Padano következett. Ezt még kétszer megismételtem, végül a felső tészta rétegre már csak besamel került. Erre a reszelt olvadós sajt és a tésztalapokból levágott maradványok kerültek.
30 perc alatt légkeveréssel 180ºC-on készre sütöttem.

Tipikusan nem fotogén étel így, ha egyben készül. Ha szépet akarunk, akkor egyszemélyes tálakban süssük. Így azonban, ha már kihűlt (ha maradt) jobban lehet vágni belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése