2017. január 11.

Szezámos chilis csirkefalatok

méghozzá napsugaras szines körettel, szumák mártással. Igazi pepecselős, de valahogy mégis gyors étel ☺ Mert az időzítés a kulcsa mindennek, hogy egyszerre elkészüljön minden, amit melegen kell enni. A körítés persze szezonálisan szabadon variálható.


Hozzávalók:

személyenként egy fél csirkemell filé
reszelt citromhéj
citromlé
chililekvár / chiliszósz esetleg szárított chilipehely ízlés szerint

szezámmag
édesburgonya
vajbab
zaatar fűszerkeverék
rukkola
joghurt
szumák
római kömény
olivaolaj
méz


A csirkemellet fél kisujjnyi darabokra szeleteltem és a só kivételével a többi fűszerrel jól összeforgattam. Sütés előtt hagytam pácolódni a konyhapulton (ne tegyük hűtőbe már ilyenkor). Sütés előtt egy fél órával sóztam is és mégegyszer jól összeforgattam.
A szezámmagot szárazon megpirítottam.
A görög joghurtból egy kis üvegtálkába kanalaztam, egy kevés olivaolajjal, sóval, egy kevéske mézzel, szumákkal jól elkevertem , végül őröltem rá egy kevés római köményt. Ennek sem árt ha van ideje összeérni. De ezzel az előkészületek meg is voltak.

Egy wokban repceolajat hevítettem, erre dobtam rá a csirkemell falatkákat és jó nagy lángon megsütöttem őket. Amikor már készen volt, rálocsoltam ½ citrom levét (most Meyer citromot) és rászórtam a pirított szezámmagot. Ez így kész is volt.


Közben  a vajbabot (saját fagyasztás még a nyárról) sós vízben ressre főztem, leszűrtem, egy tálba tetem. Megszórtam zaatar fűszerkeverékkel, olivaolajjal meglocsoltam és melegen tartottam.
A batátát most csak ½ centisre szeleteltem, mindkét oldalát bekentem olivaolajjal, sóztam, borsoztam. Kistányéron mikróban 2 perc alatt megpároltam.
Ha mindent sikerült nagyjából egyszerre befejezni, akkor már csak tálalni kellett. A maradék rukkola is a tányérra került, mellé a mártás és egy igazán pazar lakoma kerekedett ki belőle.


A köret, újból hangsúlyozom, tetszőleges lehet, nyáron nyilván egész más zöldségek kerülnek a tányérra.


2 megjegyzés:

  1. Azok a zöldbabok gyönyörüek. Nem is tudtam, hogy a babátát mikroban is meg lehet fözni.
    Mindig tanul az ember. Gyönyörü szinek, gusztusos és látszik, hogy finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Susanne :) Igen, tökéletesen jó így, a burgonyát is lehet hasonlóan, csak annak több idő kell. Finom krémes lesz. A babból máskor is fagyasztok így, jó ilyenkor elővenni.

      Törlés