2017. március 20.

Lencse sabji batátával és spenóttal

ez most (megint) egy nagy találkozás, vibráló színekkel és ízekkel. A sabji egy indiai zöldség alapú sűrű egytál étel. Valahol láttam tán hasonlót, nem tudom, de tény, hogy a lencse-batáta páros tervben volt már. A spenót utólag került a képbe, mert éppen volt itthon friss bébispenót.


Hozzávalók:

kb. 10 dkg lencse (ez most francia Puy lencse volt)
1 közepes méretű batáta (édesburgonya)
1 kicsi sárgarépa (elhagyható, csak éppen volt, sokat nem tett hozzá)
1 jókora marék friss bébi spenót  (ha nincs, akkor a leveles fagyasztott)
1 kicsi fej vöröshagyma (vagy hagymakrém)
1 nagy gerezd fokhagyma reszelve
1 ujjnyi gyömbér reszelve
őrölt koriander
őrölt római kömény
kurkuma
curry por
1 evőkanálnyi sűrített paradicsom meleg vízben feloldva
frissen őrölt fekete bors
hegyes erős paprika vagy chili ízlés szerint

A lencsét külön főztem meg, ennek a módja a lencse fajtájától függ, mint ahogy az is, hogy kell-e áztatni vagy sem. Ezt a lencsét nem kell, főzni pedig így lehet jól. 

A curry alaphoz olajba gyömbért és fokhagymát, vöröshagymát reszeltem és és megfuttattam. Ilyenkor mehet bele a chili karika is, vagy a szárított pehely. Hozzáadtam a római kömény, a koriandert, a curry port és a kurkumát, pár másodpercig keverve pirítottam, majd felöntöttem egy kevés paradicsomlével. Kevergetve besűrűsödött, így a többi paradicsomlét is hozzáöntöttem és a feldarabolt sárgarépát tettem először bele. Amikor félig megpuhult, akkor tettem hozzá a nagyobb darabokra vágott édesburgonyát.
Hagytam főni, végül a főtt lencsét is hozzákevertem és összeforraltam az egészet. Ha túl sűrű, akkor kevés vízzel, esetleg további paradicsomlével hígíthatjuk.
Végül, amikor már levettem a tűztől, belekevertem a bébispenót leveleket is. Néhányat félretettem a díszítéshez.

Nagyon finom köret lehet, vagy akár önálló fogás is. Stílusosan csapatival vagy naan kenyérrel, de egy ropogósra sütött tortilla is remek választás mellé. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése