2017. május 12.

Csirkecomb filé aszalt gyümölcsökkel

azaz filézett csirkecomb aszalt sárgabarackkal, aszalt szilvával fehérborban összepárolva. Yotam Ottolenghi receptje alapján készült, de 1 – 2 hozzávaló helyett más került bele. Köretként pedig egyszerű natúr barnarizs került alá. Könnyű ebéd volt, de cseppet sem szegényes ízekkel.


Hozzávalók:

csirkecomb kicsontozva, lebőrözve féltenyérnyi darabokban
6-8 szem aszalt sárgabarack
6-8 szem magozott aszalt szilva
1 dl száraz, illatos fehérbor
½ citrom leve
kb. 2 dl víz vagy alaplé, ha van
1 csillagánizs
chili pehely
római kömény
kakukkfű
petrezselyem
frissen őrölt feketebors
mokkáskanálnyi méz vagy juharszirup

A húst száraz pácban hagytam pihenni 2 óra hosszat, vagyis megszórtam chili pehellyel, római köménnyel, fekete borssal és sóval, majd jól bele is masszíroztam a fűszereket.

Egy magasabb falú serpenyőben olajat hevítettem és a comb filéket minkét oldalukon körbe pirítottam. Kicsit oda is kapnak az edény aljához, de attól csak finomabb lesz az étel ☺ Ezután ráöntöttem a bort, ez rögtön fel is oldja ezeket a finom lepirult részeket. Beletettem az aszalt gyümölcsöket (el is lehet darabolni őket, én egyben hagytam), majd a fűszereket is, végül az alaplevet(vizet). Fedő alatt 15  - 20 perc kell neki, addigra csodásan összepárolódik minden. A végén levettem a fedőt hogy a szaft a kellő sűrűségűre redukálódjon.

Tökéletes összeállítás, különösen ajánlom az édes-sós párosítás kedvelőinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése