2017. november 14.

Spaghetti kagylóval

érdekes véletlen és szomorú aktualitás. Az egyik nagy kedvencem, Antonio Carluccio receptje alapján, talán 2 hete készült. Aztán jött a hír, hogy elment... az örök vargányamezőkre. Ritkán főzök kottából, itt is volt változtatás, de az alap az volt, ahogyan ő készítette. Csónakban a tengeren.... friss kagylóból..... ahogy az az igazi lenne.


Nálunk a kagylóhús előfőzött volt és a teljesen hétköznapi székünkön ülve fogyasztottuk. Antonio egészségére akkor még.....

Hozzávalók:

25 dkg durum spaghetti
30 dkg előfőzött kékkagyló hús
fokhagyma
frissen őrölt feketebors
illatos fehérbor
petrezselyem
chilis olivaolaj


A tésztát sós vízben al dentére főztem,  közben serpenyőben olivaolajon megfuttattam 1 nagy gerezd vékonyra szeletelt fokhagymát. A kagylót csak át kellett melegíteni, ezért az beleforgattam az olajba és fel is öntöttem a fehérborral. Fűszereztem, egyet rottyant és el is zártam. További főzést már nem, de egy kevés keményítős tésztavizet még igényelt, ezért azzal még átforraltam néhány percig. Végül a durvára aprított petrezselyemmel is megszórtam.

A tésztát leszűrtem, olivaolajjal meglocsoltam, tányérba tettem, végül a tetejére halmoztam  a kagylós ragut. Az enyémet még egy kevés chilis olivaolajjal is meglocsoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése