2018. december 9.

Keksz tekercs


igazi retro sütemény, ami a gyerekkorom nagy kedvence volt. Együtt készítettük mindig otthon és alig győztük kivárni, hogy összeálljon a hűtőben és lehessen szeletelni. Most sincsen máskép..... talán könnyebb most a folpack segítségével feltekerni, de a feeling végig ott volt amíg készült és a várakozás is, amíg végre a szájban landolt


Hozzávalók:

30 dkg darált háztartási keksz
12-15 dkg porcukor
csipet só
1 evőkanál jóféle holland kakaópor
1,5 dl tej
1 kávéskanál rum

A krémhez
5 dkg vaj
10 dkg porcukor
3-4 dkg kókuszreszelék
2 evőkanál rum

A kekszes rész hozzávalóit egy tálban összekevertem, gyúrtam. Ha nem áll össze, egy kevés tejjel ki kell még pótolni. Ne is essen szét, de ne is ragadjon.


Folpackot terítettem a munkalapra, kicsit megszórtam porcukorral, majd azon ellapogattam a kekszes masszát. A tetejére is terítettem folpackot és nyújtófával kb. fél centi vastagra kinyújtottam.

A krémhez a vajat kihabosítottam a porcukorral, rummal, végül belekevertem a kókuszreszeléket. Egyenletesen megkentem a kekszes masszát, végül úgy, mint a bejglit, a fólia segítségével feltekertem. A két végét behajtogattam, majd becsomagolva betettem a hűtőbe.


Legjobb megvárni vele a másnapot, mert nem csak a szeletelhetőség miatt kell állnia, hanem az ízeknek is össze kell érni. Ha megér több napot, akkor egyre finomabb lesz.
Ebből a mennyiségből 1 db, kb. 30 centis rúd lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése