2018. december 22.

Panettone a mézillatú csoda


Igazság szerint régóta nézegetem én már ezeket a karácsonyi szépségeket, de mindig tartottam attól, hogy hogyan sülnek át ezek a magas kalácsok. Aztán megjött a bátorság egy próbához. A Street Kitchen receptje volt az alap, szinte úgy készült, csak jól megszórtam mézeskalács fűszerkeverékkel, hogy meglegyen a karácsonyi illat is.


Hozzávalók:

30 dkg lisztkeverék (20 dkg búza finom + 10 dkg fehér tönköly)
1 dl tej
2 dkg élesztő
5 dkg kristálycukor
1 mokkáskanál só
5 dkg vaj
1 tojás + 1 sárgája
½ dl likőr (valami, ami nem tejszínes, pl. mandula vagy narancs likőr)
1 – 1 evőkanál mazsola, kandírozott narancshéj, citromhéj és vegyes gyümölcs
1 púpozott teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
reszelt citrom és narancshéj

A meleg tejbe beletettem a cukor felét és az élesztőt felfuttattam benne. Közben a lisztet, cukrot, sót, fűszert beletettem a keverőtálba . Amikor felfutott az élesztő, hozzáöntöttem a tejjel együtt és elkezdtem dagasztani a robotgéppel. A vajat megolvasztottam azt is hozzáöntöttem, a likőrt és a tojásokat is hozzáadtam. Jó sokáig kell dagasztani, amíg „szálat” húz az edény falától. Lágy tészta lesz, nem gyúrható!
Folpackkal letakarva 50ºC-os sütőbe tettem, ahol kb. 25 perc alatt duplájára kelt. Ekkor újból átkevertem és ekkor tettem bele a kandírozott gyümölcsöket.


Egy 18 cm-es fazék alját kikentem vajjal, az oldalát pedig kibéleltem sütőpapírral úgy, hogy magasságban kilógjon. Ezt is megvajaztam és még egy kör alakzatot is előkészítettem a sütőpapírból, ami a fazékba belepasszolt.

A masszát átlapátoltam a fazékba (kb. az 1/3-áig volt)  majd újból a meleg sütőbe tettem. Ismét kb. 25 perc kellett, hogy annyira megkeljen, hogy felért a fazék pereméig. Kivettem, melegen tartottam, miközben a sütőt 170ºC fokra légkeveréssel előmelegítettem. Betettem a fazekat, 15 percig ezen a hőfokon sütöttem. Ekkor a hőfokot visszavettem 150 C fokra és a kalács tetejét a kivágott sütőpapírral betakartam, hogy ne égjen meg, mert már erősen barnult. Így sült 25-30 percig. Tűpróba kell, nekem jó volt már, ezért levettem a papírt a tetejéről és megkentem cukros tejjel, majd pár percre visszatoltam.


Meg kell várni, amíg teljesen kihűl, legjobb egy rácsra téve pihentetni, majd mehet vissza a fazékba, konyharuha a tetejére és jól záródó folpack vagy neylon. Tegnap este sült meg, ma reggelire ettük, alig vártam, hogy milyen lesz belül . Nagyon jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése