2018. november 26.

Képviselő fánk


pontosabban annak az alapját képező égetett tészta, amiről itt most szó lesz. Formázhatjuk kerekre, hosszúkásra, tölthetjük édessel vagy sóssal. Féltem tőle..... de minek? Egyszerű ez, tényleg. Néhány fontos szabályt kell csak betratani és akkor garantált a siker. És hát mi más lett volna alkalmasabb az új, gözölős sütő felavatására Lajos Mari receptje alapján íme az én verzióm:


Hozzávalók:

10 dkg finomliszt
½ mokkáskanál só
1 kávéskanál kristálycukor
1 dl víz
6 dkg vaj
4 egész tojás

Olyan gyors a folyamat, hogy mindent ajánlatos odakészíteni és a sütőt is be lehet kapcsolni, hogy minden mehessen a maga útján. A sütőt gőzölős funkcióban (ennek hiányában az aljában elhelyezett kis tepsi forró vízzel) 180ºC-ra előmelegítettem.

Először a vizet a sóval, a cukorral, a vajjal felforraltam, majd egyszerre belezúdítottam a lisztet és folyamatos keveréssel addig hevítettem (égettem), amíg el nem vált az edény falától és az alján vékony hártya nem keletkezett (2-3 perc). Rögtön levettem a tűzről és kézi mixerrel azonnal belekevertem 1 tojást.


Hideg vízben gyorsan lehűtöttem a masszát, majd egyesével beletettem a maradék tojásokat. Minden tojás után alaposan kikevertem. Először nehezebben viszi a mixer, de ahogy beveszi a massza a tojást, egyre símább, egyneműbb, krémesebb lesz.

Csillagcsöves habzsákba kanalaztam a masszát és 16 darab nagyobbacska halmot nyomtam belőle a nagy tepsire. 35-40 percig sütöttem. Szépen megnőttek és aranybarnára sültek.
Kivétel után azonnak levágtam a tetejüket, hogy a gőz és a meleg távozhasson és ne plöttyedjenek össze.
Vaniliás krémmel, tejszínnel töltöttem és porcukorral megszórva kínáltam.



1 megjegyzés:

  1. Jajj, nem is tudtam, hogy saját blogod van, most örvendezek éppen itt, s tobzódom a sok finomság között. Nagyon örvendek, hogy ezt így megtaláltam. Sok-sok dolgot fogok megvalósítani, mert imádom az ételeidet! Köszönöm szépen, hogy megosztod a tudásod <3

    VálaszTörlés