2015. február 5.

Kekszgyártás keksznyomóval

Keksznyomóval leptek meg a szüleim karácsonyra ☺ Tele voltunk süteményekkel, de mégis néhány nap után már nem bírtam tovább és kellett egy próbát tenni vele. Aztán még és még.... mert olyan az a keksz, hogy nem lehet abbahagyni. Azóta is folyamatosan sütöm. A szerkezethez mellékelt receptet vettem alapul, de a lisztnél  kisérleteztem és kevertem a tönkölyt, teljes kiőrlésűt és finomlisztet.


Hozzávalók: (40 – 42 db 5 cm-es keksz lesz belőle)

30 dkg lisztkeverék (10 finomliszt + 10 tönköly fehérliszt + 10 teljes kiőrlésű búza)
18 dkg vaj / margarin de akár vegyesen is
7 dkg kristálycukor
1 cs. vaniliás cukor
csipetnyi  só
1 tojás
+ kakaó / fűszerek / kókusz /kávé  stb. stb. tetszés szerint

A vajat a cukorral és a vaniliás cukorral jól kihabosítottam, majd hozzáadtam az enyhén felvert tojást. Tovább vertem nagy fordulaton, amíg tökéletesen elvegyültek.


Kanalanként adagoltam hozzá a sóval és fűszerekkel elkevert lisztet, közben folyamatosan kevertem itt már a dagasztó szárral. Ha nagyon kemény, mert pl. túl kicsi volt a tojás, akkor 1 evőkanálnyi tejjel lehet hígítani. Egyben maradó, de puha állagú masszát kell kapnunk.

A masszát 3 felé osztottam nagyjából, mert 3 féle mintát akartam készíteni. Egy-egy adagot beletömködtem a hengerbe, majd az előzőleg zsírtalanított hideg tepsibe nyomtam... ööö... itt azért elkelt az erős férfikéz ☺ A szerkezetnek 2 állása van, ami az egy nyomással kikerülö mennyiséget szabályozza. A nagyobbik méretet választottam ki, így lett 40 db keksz. Ezt két tepsiben sütöttem ki, mert távolságot kell köztük hagyni.
Nagyon lényeges a zsírtalanított és hideg tepsi.... különben nem ragad oda a tészta. Sütőpapírt ehhez nem szabad használni.



175ºC-on alsó-felső állásban 20-23 perc alatt készre sülnek a kekszek. Nem ragadnak oda a tepsihez, gyönyörűen kiszedhetők. Fémdobozban lezárva eláll, rá lehet járni. Nagyon finom omlós kekszek lesznek belőle.


18 megjegyzés:

  1. Ez a keksz a gyerekkoromat idézi :) Én névnapomra kaptam keksznyomót és szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekkor... igen :) Az enyémben Tere-fere volt még, az volt hasonló formájú.

      Törlés
  2. A legjobb recept amit valaha probaltam! koszonom

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gabika!
    Évek ota meg van a keksznyomóm,de egy jó pár receptet is kiprobáltam,de egy idelye feadtam mert egy sem volt jó.Ezzel a recepttel álkm volt dolgozni.Köszönöm neked ez a legjobb ideáig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök :) én is szeretek ezzel a tésztával dolgozni, mindig tökéletesre sikerül :)

      Törlés
  4. Bíztatóan hangzanak a hozzászólások,ezért én is nekilátok a sütéshez!! A gyerekeimtől már egy modernebb " gépezetet " kaptam, ez már elektromos!!!! ( ( a régiben valami műanyag kütyü eltörött, és ezzel VÍGASZTALTAK ( hmm....hmmm ) Uccú, megyek!!!

    VálaszTörlés
  5. Tényleg jó recept. Próbáltam mást is korábban de egyik sem működött ilyen jól mint ez.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok! Sima fehér liszttel is működik?
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, úgy is tökéletes, az az alaprecept, én szoktam csak megvariálni :)

      Törlés
  7. Vettem én is elektromos keksz nyomót,mert szeretek nassolni,de ezzel a recepttel fogom kipróbálni!
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok örömet a keksznyomóban! Ezt a receptet meg lehet bőven variálni, nálunk a kávés lett a kedvenc :)

      Törlés
  8. Szia! Ehhez a tésztához akkor robotgép kell? Nem gyúrható? És ha kakaósat is szeretnék, akkor mennyi kakaót kell hozzáadni? Nekem is kekszkinyomót hozott a Jézuska most... 😊 Köszi a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyúrni nem lehet, mert először a vaj van kikeverve a cukorral, tojással, az pedig krém állagú. legegyszerűbb robotgéppel. Kakaóból 1 nagy evőkanál elég.

      Törlés