2019. február 16.

Gombás zöldfűszeres fasírtgolyó Pasi módra


A fasírt annyira mindennapos étkünk, ennek ellenére a blogon még sincs egy árva darab sem belőle. Ezt pótolandó, hoztam most jó párat, 44 darab készült, igaz, pingpong labda méretben  Persze egy kis csavarral, pasi módra, ahogy azt egy jóféle férfimunkától elvárjuk


Hozzávalók:

80 dkg csontozott sertéstarja (sovány hús nem az igazi hozzá)
barna kenyér + kevés tej az áztatáshoz
30 dkg barna csiperke
2 tojás
1 kk majoranna
1 kk kakukkfű
1 kk tárkony
frissen őrölt feketebors
őrölt kömény
fokhagyma granulátum
1 stampedli konyak

Egy szép, kb. 80 dekás kicsontozott tarjából készült; előző nap felszeleteltem és egy borsos, őrölt köményes, fokhagymás (granulátum) száraz pácban érleltem.
A tett reggelén egy kis tejbe áztattam egy jó darab barna kenyeret és hirtelen, magas hőfokon leszotíroztam kb. 30 deka barna csiperkét majd kihűlés után aprító gépben majdnem pépesítettem.


A száraz pácból kivett húst megdaráltam közepes tárcsán, a tejtől kinyomkodott kenyérrel együtt, ment bele két egész tojás, az aprított gomba, egy-egy kávéskanálnyi elmorzsolt majoránna, kakukkfű, tárkony, só és hogy a zöldfűszerek íze, zamata jól kijöjjön egy kis stampedli konyak. Összekeverés után legalább egy órát pihentetni kell és csak utána szabad morzsába forgatást követően kisütni.


Szerecsendióval fűszerezett krmplipüré készült mellé, de hidegen is finom, amolyan rájárós.... hamar el fog fogyni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése