2019. február 10.

Andalúz mandulás fokhagymaleves szőlővel


amikor rátaláltam a karácsonyról megmaradt darált mandulára eszembe jutott ez a majd 20 évvel ezelőtt evett különleges leves. Több változata is létezik, éppen a napokban találkoztam egy hidegen készítendő változattal. Ez a főzött verzió, nekünk nagyon bejött


Hozzávalók:

4 nagyobb gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
5 dkg finomra darált mandula
2 teáskanál vaj
kb. ½ liter alaplé (húsleves esetleg zöldségleves)
1 dl félédes fehér bor
fehér bors
szerecsendió
citromlé
nagy szemű rozé szőlő félbevágva és kimagozva

A mandulát száraz serpenyőben megpirítottam. A vajon óvatosan megfuttattam a fokhagymát, éppen csak enyhén, aranyszínűre. Beletettem a mandulát, kicsit elkevertem majd felöntöttem az alaplével. Megfűszereztem és fedő alatt addig főztem, amíg a fokhagyma meg nem puhult. A végén a bor került bele, azzal is kiforraltam.
A citromlét is hozzácsepegtettem, majd hagytam állni egy kis ideig.
Turmixban krémesítettem végül.

Tányérokba szedve forrón tálaljuk, a szőlőszemeket a levesbe tesszük. Pikáns, izgalmas ízű egyszerű de nagyszerű leves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése