2019. április 23.

Spárgás kéksajtos tészta


Imádom az általam csak telefonzsinór tésztának hívott rövid olasz durumtésztát. Ha meg már zsinór, hát jöjjön mellé a másik „zsinór”, vagyis a zöld spárga. Aztán meg ott a snidling is..... formáját tekintve az is beleillik a sorba Ők így hárman a húsvéti után napon pont a legjobb ebédnek bizonyultak.



Hozzávalók:

25 dkg rövid durum tészta
20-25 dkg zsenge zöld spárga
10 dkg márványsajt
1 dl tej
frissen őrölt feketebors
friss snidling
parmezán forgács tetszés szerint

Nagyon egyszerű a történet: amíg sós vízben főtt a tészta al dentére, addig egy kevés vízben másik edényben blansíroztam a zöld spárgát. Ez még annyira vékonyka, zsenge, hogy több nem is kellett neki, pont ress maradt. Lehűtöttem és félretettem.


Kevés olivaolajra morzsoltam a sajtot, felöltöttem a tejjel és lassú tűzön melegítve felolvasztottam a sajtot. A tészta főzővizéből tettem még hozzá 1 evőkanállal.
A kész tésztát leszűrtem, a mártásba forgattam és a spárgát is belekevertem, majd addig melegítettem, amíg egyet forrt.
Előmelegített tányérba tálaltam és megszórtam a felaprított snidlinggel, végül zöldséghámozóval parmezán forgácsot vágtam a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése