2019. május 1.

Újkrumpli saláta spárgával és fürjtojással


Május elejéhez képest nem az igazi az idő, alkalmas azonban a konyhai tevékenykedésre. Ki is használtam az itthon létet és összedobtam egy jó kis salátát. Se nem meleg, se nem hideg műfaj, legjobban szoba hőmérsékleten adja ki magát. Az sem árt, ha hagyjuk egy kicsit összeérni és csak a fürjtojást tesszük frissen a tetejére.


Hozzávalók (2 adag):

4 – 5 db újkrumpli
10 – 12 db zsenge vékony zöld spárga
2 szál ropogós zöldhagyma
maréknyi friss snidling
petrezselyem
frissen őrölt fekete bors
szumak
fürjtojás (vagy tyúktojás)

A dresszinghez:
olivaolaj vagy repceolaj
mustár
citromlé
kevés hideg víz
méz
bors

Az újkrumplikat hüvelykujjnyi darabokra vágtam, sóztam és mikróban megpároltam pár perc alatt. Közben feltettem vizet forrni egy kiskanál cukorral és a feldarabolt spárgák szárát 2 percig, majd a spárgafejeket hozzáadva további 1 percig főztem. Leszűrtem és hideg víz alatt gyorsan lehűtöttem.


Egy kis üvegben összeállítottam a dresszinget: a hozzávalókat sorjában az üvegbe tettem, jól elkevertem, addig, amíg opálos nem lett a keverék.

A krumplihoz hozzápakoltam a spárgát és ráöntöttem a dresszinget. Ekkor még meleg volt, ezért a tetejét is rátettem a tálra, hogy jól beszívják a zöldségek a zamatokat. A fürjtojást annyi hideg vízbe tettem, ami éppen ellepte, majd forrás után ½ percig főztem. Hideg víz alatt hűtöttem és megpucoltam (nehéz feladat, de megéri ). Felszakítottam a tojások fehér részét és mézszerűen folyós sárgájával felfelé a salátára tettem, végül megszórtam egy kis szumakkal és sóval.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése