2019. augusztus 27.

Ratatouille - vasalt karajjal


alias francia „lecsó” vagy valami hasonló sült ma a hosszúra nyúlt nyári blogszünet után. A nyár végének színei, ízei kerültek bele. Viszonylag szárazabbra hagytam, nem öntöttem nyakon darabolt paradicsommal, mert vasalt karaj sült hozzá és isteni macedón ajvár került mellé.


Hozzávalók:

padlizsán
cukkini
lilahagyma
kápia paprika
paradicsom
(1 szem blansírozott burgonya – ez nem illik bele a képbe, de nem lett rossz)
fokhagymás olaj, olivaolaj
frissen őrölt feketebors

Az összes hozzávalót nagyobb darabokra vágtam, a krumplit hasábokban feltettem sós vízbe, egyet forrt és le is szűrtem, leszárítottam. A hozzávalókat a paradicsom kivételével megforgattam fokhagymás olajban, sóztam, megborsoztam és tepsibe tettem.


200ºC fokon kezdtem sütni, majd visszavettem 180-ra. Időnként megforgattam, szükség szerint lehet még olajjal locsolgatni. 10-15 perc után a megszurkált kis paradicsomokat is rádobáltam. Összesen 50 percet sült, a végén már csak grilleztem felülről.
Mondhatom, zseniális íze lett, a padlizsán krémmé olvadt, a krumpli is teljesen átsült, a cukkini roppanós maradt, a lilahagyma karamellizálódott.


Közben a Ház Ura a sózott, fűszerezett karajt zsíron megsütötte felülről lenyomva a húsvasalóval. Már csak a macedón ajvart kellett mellé tenni és lehetett is falatozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése