2019. június 18.

Zsályás tejfölös bableves


képzeljük el a frankfurti levest és cseréljük ki a kelkáposztát fehérbabra ☺ Legegyszerűbben így jellemezném ezt a nyári levest, amit akár hidegen is kikanalazok a fazékból. Hűsít és laktat, utána már csak egy kis desszert vagy fagyi kell.


Hozzávalók:

1 doboz főtt fehérbab
1-2 szál fiatal sárgarépa
2 szál újhagyma
1 gerezd fokhagyma
zöldség alaplé
1 pár virsli
tejföl
kukorica keményítő
zsálya
friss snidling
frissen őrölt feketebors

Ha konzerv fehérbabot használunk, akkor tényleg negyedórás munka, hiszen csak a sárgarépának kell ressre főnie. A zöldhagymát és a fokhagymát felszeleteltem és megfuttattam egy kevés olivaolajon. Rádobtam a felkarikázott sárgarépát és kevés zöldséglevessel felöntve ressre pároltam. Ekkor ráöntöttem a többi zöldséglevest, beletettem a leszűrt, leöblített fehérbabot, a szárított zsályát és pár percig forraltam.

Közben 1 mokkáskanálnyi kukoricakeményítőt elkevertem 2 evőkanál tejföllel és ezzel behabartam a levest. Végül frissen vágott snidlinggel szórtam meg.
Jól megy hozzá a kruton, akkor még tartalmasabb lesz.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése