2019. szeptember 1.

Kacsazúza pörkölt


hmmm, ez is régóta a bakancslistámon volt már. Nemrégen lett csak kuktám, anélkül esélytelen. Ma jött el a nagy nap, miután a Nagycsarnokban csodaszép friss kacsazúzára bukkantam.


Hozzávalók:

1/2 kg kacsazúza (vagy liba-, pulyka-, csirke)
1 vöröshagyma
zsír
1 zöldpaprika vagy, ha van sóban eltett darált paprika
1 teáskanál sűrített paradicsom
őrörlt pirospaprika
egész fekete bors
chili, vagy más erős paprika ízlés szerint


a zúzát félbe vagdostam, így is hüvelykujj begynyi darabok lettek. A kuktába 3-4 dl vizet öntöttem, beletettem egy szeletet a vöröshagymából és jó pár szem  egész fekete borsot. A zúzát ezután só nélkül 50 percig főztem, majd hagytam kicsit hűlni.

Egy lábasban zsíron megdinszteltem a lereszelt vöröshagymát, beletettem a darált paprikát, a sűrített paradicsomot, végül a pirospaprikát. A kuktából áttetetm a lábasba a zúzát és a főzőléből öntögettem hozzá. Kb. fél órát főztem még szép lassan, a folyadékot pótoltam, ha kellett. Végül szép, sűrű, fényes szaftja lett.


Köretként „gyöngy” kuszkuszt tálaltam mellé, de nokedlivel, tarhonyával is ehetjük. Mellé pedig az idén sajnos utolsó adag kovászos uborka dukál.

2 megjegyzés: