2022. augusztus 24.

Ananászos karaj

egy kis ázsiai ízesítéssel nagyon jól összehozható a sült hús az ananásszal. Ennél a variációnál a karikázott ananász bizonyult jobbnak, de csak a könnyebb kezelhetőség okán. Gyorsan készülő étel, ezért a köretre is időben kell gondolni. Jelen esetben krumplipüré készült hozzá.



Hozzávalók:

fejenként 1 -2 szelet sertéskaraj enyhén klopfolva
1 doboz karikára vágott ananász (konzerv is lehet)
1 teáskanál nádcukor
1 teáskanál sűrített paradicsom
½ teáskanál kínai ötfűszer keverék
chili pehely ízlés szerint

frissen őrölt citromos bors (vagy feketebors)
fokhagyma granulátum
½ citrom héja

A húst előző nap száraz pácba tettem, bors, fokhagyma granulátum és szeletelt citromhéj került rá. Másnap először összekevertem a szójaszószt, a cukrot, a sűrített paradicsomot, ötfűszert és a chili pelyhet. A húst sóztam, majd olajon oldalanként 3 – 4 perc alatt megsütöttem őket. Ezután a húsokat kivettem a serpenyőből és a helyükre mentek az ananász karikák. Azokat is pár percig sütöttem oldalanként, amíg némi színt kaptak.

Végül a húsokat is visszatettem a serpenyőbe és az egészet nyakon öntöttem a szójaszószos keverékkel. Ezzel már csak pár perc összefőzés és tálaltam is krumplipürével. Koriander levelekkel megszórhatjuk, nekem csak fagyasztva szárított volt, de az is jól passzolt hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése