2014. április 2.

Rozmaringos hajtogatott pogácsa

Nem terveztem mára pogácsa sütést, de az erkélyen lévő és évek óta sikeresen áttelelő rozmaringunkon olyan ínycsiklandó friss hajtások jelentek meg, hogy mégis meggondoltam magam. Ezt a pogácsát készítettem már apróra vágott snidlinggel, medvehagymával is és mindegyik csodás. Könnyű, szinte repülős a tésztája, nem is áll sokáig a tányéron, hamar el szokott fogyni.



A rozmaringnak is, mint minden növénynek jót tesz, ha kicsit visszavágjuk, hogy bokrosodni tudjon. Ilyenkor le lehet legelni róla a sok finom gyenge hajtást.

Hozzávalók:

50 dkg liszt (40 dkg finomliszt + 10 dkg kukoricaliszt)
5-6 rozmaring ágacska vagy egy csokornyi más zöldfűszer
2 tojás sárgája + 1 a kenéshez
kb. 1 dl tejföl
25 dkg vaj vagy 20 dkg zsír (vagy vegyesen)
3 dkg élesztő
1 dl tej + pici cukor az élesztő felfuttatásához
20-25 gramm só

A lisztet elmorzsoltam a zsiradékkal (pontosabban a robotgép emorzsolta ☺), majd hozzáadtam a tojássárgákat, a sót,  a felfuttatott élesztőt és a tejfölt. Annyi tejfölt adagoltam, hogy félkemény tésztát kapjak. A gépből kivéve alaposan kidolgoztam, majd meglisztezve, letakarva  fél óra hosszat pihentettem.
Közben a rozmaringról leszedtem a fiatal leveleket és durvára vágtam.

A tésztát kinyújtottam 1 ujjnyi vastagra és a tetejére szórtam az aprított rozmaring felét.. Ezután feltekertem, újra kinyújtottam és rászórtam a rozmaring másik felét is. Újra feltekertem, majd újra kinyújtottam ujjnyi vastagra.

Késsel beirdaltam a tetejét, megkentem tojássárgájával és pogácsa szaggatóval kiszaggattam.
A tepsiben még 10 percig pihentettem, majd 180º C fokon légkeveréssel kb. 25 perc alatt készre sütöttem.

Itthon a rozmaringos változat a nyerő, annak az illata is olyan különleges, mediterrán hangulatot varázsol a lakásba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése