2018. május 12.

Zöld spárga citromecettel marinálva


mindig tudtam, hogy a török élelmiszer boltok csodákat rejtenek, már ha az ember nyitott a különlegességekre Citrom vagy ecet.... ez így ismerős, de citromecet? Pedig van, nem is akármilyen. A marinált lilahagyma és  retek után pedig adta magát a zöld spárga, pláne hogy nagyon szép vaskos darabokhoz sikerült hozzájutnom.


Hozzávalók:

½ kg zöld spárga
ecet – fehérborecet, almaecet is megteszi
cukor
egész feketebors és rózsabors

Az eljárás ugyanaz, mint más marinált, savanyított zöldségnél. Előkészítés képpen azonban a spárga szárát vékonyan meghámoztam. Ha nagyon vékony a zöld spárga, akkor nem szoktam, de ez jó ujjnyi vastag volt. Ezután 1-2 percig blansíroztam, majd gyorsan visszahűtöttem.


A páclé tulajdonképpen nem más, mint a klasszikus ecet-só-cukor hármas, az arány ízlés szerint állítandó be. Legyen erőteljes, hiszen a spárga felveszi az ízeket. A spárgát az üveg magasságához igazodva elvágtam, a külső részre körbe a szép fejeket tettem, középre pedig a szárból leeső darabokat. Nyakon öntöttem a páclével és megszórtam a borsokkal. Hamar hatott a varázslat, 2-3 óra múltán már lehetett is enni.

És hogy mi mindenhez jó ez? Mondjuk egy jó rántott csirkemell és petrezselymes újkrumpli kísérőjeként.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése