2014. június 2.

Olivás - túrós pogácsa

Hála Édesanyám receptgyűjtő szenvedélyének (nem is tudom, kitől örököltem ☺ ) ez a pogácsa telitalálat lett. Időnként rendezgeti a gyűjteményt, lapozgat a megsárgult, újságokból kitépkedett lapok között és akkor előkerül valami újdonság, kiválaszt egyet és jön a próba sütés. Ez történt náluk, így én már a kóstolt, kipróbált receptet készítettem el, természetesen kicsit hozzáadtam magamból.



Hozzávalók:

25 dkg liszt (15 dkg teljes kiőrlésű + 10 dkg finom búzaliszt)
25 dkg tehéntúró
15 dkg vaj
10-15 szem magozott fekete olivabogyó
1-2 evőkanál olivaolaj
3 + 1 tojás sárgája
1 cs. szárított élesztő
2 teáskanál só
2 rozmaring ágacska a sütéshez

Az olivabogyókat szűrőben lecsepegtettem, majd egy részét apróra vágtam, másik részét pedig vékony karikákra szeleteltem. A tojásokat és a vajat már reggel kivettem a hűtőből, így a vaj is kezelhetővé vált, mire nekiálltam.

A liszteket elkevertem a szárított élesztővel, majd ment a keverőtálba. Hozzáadtam a vajat, sót, a 3 db tojássárgáját, a túrót és az apróra vágott olivabogyót.
Jól összedolgoztam, majd 15 percig pihentettem.


Vékonyra nyújtottam a tésztát, a felét megkentem olivaolajjal, majd ráhajtottam a másik felét és ezt mégegyszer megismételtem. Ezután 1 cm vastagra nyújtottam a tésztát és a legkisebb pogácsa szaggatómmal (kb. 2 cm) kiszúrtam a kis pogikat.  Két tenyerem között kicsit megsodortam (így magasabbak, formásabbak lesznek) és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket.

A tetejüket bekentem tojássárgájával és rátettem az oliva karikákat.
Újabb 10 perc pihentetés következett, addig  a pogácsákkal együtt a tepsibe tettem egy frissen vágott rozmaring ágacskát is, a sütőt pedig előmelegítettem légkeveréses állásban 190ºC-ra.


A pogácsákat kb. 18 perc alatt szép aranybarnára sütöttem. A rozmaring illata átjárta egy kicsit őket, fantasztikus illatokkal töltve be az egész lakást.


A második tepsihez már nem jutottak olivabogyó karikák, ezeket fekete szezámmaggal szórtam meg - ez is kitűnő választásnak bizonyult.

2 megjegyzés: