2015. június 25.

Pikáns marokkói hal

amit nagyon nagyon köszönök Évinek, mert fantasztikusan finom.  Igyekeztem a hozzávalókat csak annyira magyarítani, amennyire muszáj volt. Nílusi sügérre esélyem sem volt pl. de a helyette felhasznált afrikai harcsa tökéletes választásnak bizonyult. Volt néhány kisebb darab filé itthon, abból készült ez a csodás étel.


Hozzávalók (2 adag)

kb. 20 - 25  dkg afrikai harcsa filé
1 karika sóban eltett citrom (szintén Évitől a recept ☺ ) ennek hiányában friss citrom
2 nagy gerezd fokhagyma
1 -2 db sárgarépa
1 piros kaliforniai paprika
1 hegyes közepesen erős paprika
1 szárított piros chili + chili pehely
2 mokkáskanál őrölt piros fűszerpaprika
frissen őrölt fekete bors
szárított korianderlevél
friss petrezselyem
repce olaj 25-30 ml
csipetnyi kurkuma

Első lépésként pácoltam a halszeleteket már a főzés előtt 1 órával. A sóban eltett citromkarikát szétszedtem és azzal jól bedörzsöltem a halat. Őröltem rá borsot és még egy kevés sót. Ha friss citromunk van, annak a leve + só + bors kell a páchoz.


A fokhagymát vékony szeletekre vágtam, a paprikákat és a sárgarépát pedig hosszú csíkokra. Egy kevés olajon megfuttattam az egyik gerezd fokhagymát és rögtön rátettem a répát és a paprikát. Összepirítottam egy kicsit, sóztam, majd a koriander levél és a felaprított petrezselyem egy részét is hozzátettem.
A halakat elhelyeztem a tetejére egy sorban (akkora edény legyen, hogy elférjenek). A repceolajat egy kicsit megmelegítettem, beletettem a kurkumát és egy csipet pirospaprikát, majd a halakra öntöttem. A tetejére pedig a maradék fokhagyma szeletek kerültek.


Ezután öntöttem fel vízzel úgy, hogy a vizet óvatosan az edény falánál adagoltam, hogy ne mossa le az olajat a halakról. Sóval és borssal beállítottam az ízeket, majd fedő alatt felforraltam. Rászórtam a maradék koriander és petrezselyem zöldet és fedő nélkül lassú tűzön kb. ½ óra alatt késze főztem. Kevergetni nem szabad, óvatos rázogatással és egy kanállal kell a halakra időnként a szaftból juttatni.


Gyönyörűen besűrűsödött a szaft a végére, olyan állaga lett, hogy akár sűrű levesként kenyérrel is lehetett volna fogyasztani. Még egy kevés friss petrezselyem és lehetett tálalni. A mellé készített illatos basmati rizzsel egy királyi fogás lett belőle, nagyon-nagyon ízlett.

6 megjegyzés:

  1. Csodaszép! Finom és különleges lehet.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm szépen és külön köszönet a receptért Évi :)

      Törlés
  3. Tegnap olvastam a Matyi Èva marokkói hal receptjét. Elkértem Töle és közben eszembe jutott, hogy ezt a receptet már Nálad is láttam. Valahogy eddig elfelejtettem, pedig annyira szép szines gusztusos. Igy a jövö heti menüben szerepelni fog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez Évi receptje minimális eltérésekkel (annyi kell is :D ) Imádom, remélem ízleni fog :)

      Törlés