2018. október 8.

Stifado

avagy a görög istenek (egyik) eledele J Most jött el az idő, hogy elkészítsük, lévén hogy a jó minőségű marha lapockán múlik, milyen is lesz az étel. Már csak viszonylag kis méretű „bébihagymát” kellett beszerezni, mert az ecetes gyöngyhagyma nem tűnt túl szimpatikus választásnak. Végül minden összeállt… de még hogy! J Akár egy görög tavernában, nálunk is férfimunka volt.



Hozzávalók:

kb. 1 kg marha lapocka
1 kg salotta- vagy gyöngyhagyma maximum diónyi méretűek
1 doboz darabolt paradicsom
2-3 evőkanál sűrített paradicsom
szegfűbors
fahéj

frissen őrölt feketebors
őrölt szerecsendió
1 kávéskanál cukor
3 babérlevél
1 dl száraz vörösbor
1 evőkanál fehérbor ecet



A húst már előző nap 2-3 centis kockákra vágtam és frissen őrölt feketeborssal, őrölt babérlevéllel és őrölt szegfűborssal megszórva pácoltam.
Olajat hevítettem, és adagokban körbe pirítottam a húskockákat, majd egy tálban félretettem őket. A meghámozott hagymát egészben a húsból visszamaradt olajra dobtam (egy kevés olivaolajat még önthetünk hozzá) és 5-10 percig kevergetve pirítottam, hogy szép fényes máz képződjön rajta.


Visszatettem a húst is az edénybe (magas falú, jól záró fedővel ellátott edényt praktikus használni hozzá) és megfűszereztem, ráöntöttem a paradicsomot, a bort, ecetet, paradicsompürét, beletettem a babérleveleket, a cukrot és fedővel letakartva hagytam szép lassan rotyogni.




Kb. 1,5 – 2 óra alatt készül el, nyilván ez nagyban függ a hús milyenségétől. Ehetjük kenyérrel, pitával tunkolva, vagy főtt krumplival. Egyszerű az elkészítése, aztán már csak türelem kell, amíg megfő.


2 megjegyzés:

  1. Megkóstolnám, sőt lehet, két adagot is ennék. De: végigkóstoltam Zaky-t, ez volt a legfinomabb, nem csak nekem, az egész csapatnak, egy magyar főszakáccsal az élen /Zoli/

    VálaszTörlés
  2. Köszi az elismerést :) Imádjuk a görög kajákat, ez az egyik kedvencünk

    VálaszTörlés