2018. szeptember 2.

Csirke, karfiol, polenta


három jó dolog a tányéron de ez most nem Hugh Fearnley Whittingstall találmánya. Egy ötlet adoptálása a meglévő alapanyagokra, egy ötleté, ami remek és sosem jutott volna eszembe. Nyíri Szása mutatott hasonlót egy TV műsorban. Megtetszett, megcsináltam hát az én verziómat. Valóban olyan gyorsan kész, hogy nem volt időm fázisfotózni sem, hiszen mindennel egyszerre kellett foglalkozni.


Hozzávalók (2 adag)

4 csirkeszűz vagy egy fél csirkemell
1 dl instant polenta pohárral kimérve
4 nagyobb karfiol rózsa
zsályalevelek (nekem fagyasztott volt csak)
½ lime leve
narancsos bors
szerecsendió
chilipehely
csillagánizs
kevés kurkuma
frissen őrölt feketebors
kevés tej
vaj

A csirkehúst megszórtam a borsokkal, chilipehellyel és sóztam.

A karfiol rózsákat (fagyasztott volt itthon) forró sós vízben feltettem roppanósra főni 1 csillagánizzsal és egy teáskanálnyi vajjal. Pár perc után kiszedtem és egy tálban letakarva félretettem.

A polentát 4-szeres mennyiségű, víz és tej keverékében pár perc alatt krémesre főztem. Kevés kurkuma és szerecsendió került bele, só és a végén, már a lángról levéve egy kiskanálnyi vajjal elkevertem. Letakarva félretettem.

A csirkeszűz darabokat olivaolaj és vaj keverékén serpenyőben megsütöttem, szép pirosra, nagy lángon. Amikor majdnem elkészültek már, melléjük tettem a félbevágott karfiol rózsákat a vágási felületükkel lefele és azokat is jól lepirítottam.


A polentát előmelegített tányérra tettem, rápakoltam a csirkeszűz darabkákat és a pirított karfiolt. A serpenyőbe kevés vizet és a lime levét beleöntöttem, az sisteregve feloldotta a finom pörzsanyagot. Még egy kevés vajat és a zsályaleveleket is beletettem és azonnal a megtálalt tányérra, az étel tetejére öntöttem.
Azonnal kedvenc lett


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése