2019. január 31.

Mangós csirkemell a sütőből


Lassan a medve is előbújik a barlangjából, ideje hát, hogy a blog is felébredjen hosszúra sikeredett álmából. Ha nem is olyan intenzitással, mint az elején, de igyekszem időről időre új recepttel előállni.
(Év)kezdésnek rögtön egy rég kiszemelt recept egy régi GoodFood magazinból...


Hozzávalók (2 adag):

2 fél bőr nélküli csirkemell filé
3-4 evőkanál mangó csatni (most készen vett csatnit használtam)
olivaolaj
római kömény
curry por
frissen őrölt fekete bors

A csirkemelleket papírtörlővel szárazra töröltem és hosszú pengéjű késsel zsebet vágtam mindkettőbe. Kívül belül megsóztam, majd a zsebeket megtöltöttem a mangó csatnival. Hústűvel lezártam a nyílást. Egy kis tálkában elkevertem az olajban a római köményt és a curry port és alaposan bedörzsöltem vele a melleket.


Egy kisebb tepsi aljába sütőpapírt tettem, erre helyeztem rá a húsokat.
200ºC fokra előmelegített sütőbe tettem a tepsit alsó felső állásban, 30 percre. Sütés közben időnként meglocsoltam a húst a szaftjával, majd az utolsó 10 percre a mangó csatniból is kentem a tetejére.
A végeredmény egy omlós, izgalmas ízű, gyönyörű fényes csirkemell lett.


Lencsés – mazsolás – fahéjas basmati rizzsel tálaltam, végül friss híján fagyasztva szárított korianderzölddel szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése