2020. október 27.

Gnocchi snidlinges gorgonzola mártással

Gnocchit nem szoktam itthon gyártani, volt már rá példa, csak hogy kipróbáljam, de a készen kapható friss gnocchik teljesen jónak bizonyultak. A gorgonzola mártás meg édes testvére a gnocchinak, először Rovinjban volt szerencsém kóstolni. A mártásra is létezik több variáció, egyet mutatok most.



Hozzávalók: 

1 csomag (50 dk) kész gnocchi
10-12 dkg Gorgonzola Picante sajt
1 szál zöldhagyma
1 gerezd fokhagyma átnyomva vagy fokhagyma granulátum
1 dl illatos száraz fehérbor (Irsai Olivér pl.)
tej
tejszín
só (csak óvatosan, a sajt elég sós!)
frissen őrölt feketebors
friss aprított snidling
marék felcsíkozott bébi spenót a tálaláskor

Oliva olajon megfuttattam a hagymákat, majd felöntöttem egy kevés tejjel és  a gorgonzolát nagy lyukú reszelőn belereszeltem. Kis lángon kevergetve felolvasztottam a sajtot, majd beleöntöttem a bort is és kiforraltam pár percig. Végül tejszínt is öntöttem hozzá és beállítottam a sót, őröltem bele feketeborsot. Amikor elzártam, akkor tetem bele a felaprított friss snidlinget.

A közben már előkészített forrásban lévő sós vízbe beletettem a gnocchit és az előírás szerint – ez esetben mindössze 1 percig – készre főztem. a főző léből tetem a mártásba pár evőkanállal. A gnocchit egyenesen a mártásba szedtem, összeráztam-forgattam és azonnal tálaltam az előmelegített tányérokba.

 


Ki-ki kedve szerint megszórhatja még parmezánnal, én azonban egy jókora marék felcsíkozott bébi spenótot forgattam bele.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése