2020. október 31.

Ferdinánd tekercs

 kelt tésztára vágytunk, valami finom puha édesre a fejtett bableves után. Ezek a tekercsek igen kedvükre valók, de hogy mindenkinek a kedvére legyen, fele vaníliás, fele kakaós változatban készült. Jól megfértek egy tepsiben és mi sem vesztünk össze rajta.



Hozzávalók:

40 dkg liszt keverék (búza finom + rétes liszt és fehér tönköly liszt)
1 mokkáskanál só
2,5 dkg élesztő
1 evőkanál cukor
1 tojás sárgája
2 dkg vaj
2,5 – 3 dl tej

10 dkg vaj
10 dkg kristálycukor
1 bourbon vaníliás cukor
1 evőkanál jó minőségű holland kakaópor

Ez egy alap kalács tészta, jó alaposan ki kell dolgozni,dagasztani. Először a lisztet elkevertem a sóval, majd a cukros tejben felfuttatott élesztőt és a tojás sárgáját beletettem és dagasztottam, géppel, majd kézzel. Ezután hagytam duplájára kelni (sütőben 30-40 fokon 20-25 perc). Jól átgyúrtam újból, majd téglalap alakúra nyújtottam, kb. fél centis vastagságúra.

 


Közben a 10 dkg vajat megolvasztottam és ecsettel bekentem vele a kinyújtott tésztát. A cukor felét a tészta egyik részére a vajra szórtam, a másik feléhez hozzákevertem a kakaót és azt a másik oldalra szórtam.
A tésztát szorosan feltekertem, majd 4 – 5 cm szélesre felszeleteltem. A kivajazott tepsibe sorakoztattam őket szorosan egymás mellé. 20 percig így pihentettem, ekkorra ki is töltötte a formát.



200º C fokra előmelegített sütőbe toltam (alsó-felsó állás), a sütő aljába néhány jégkockát dobtam, hogy legyen egy kis gőz. 10 perc után visszavettem a hőt 180 fokra. Újabb 10 perc után kivettem a tepsit és cukrozott tejszínnel megkentem a tekercsek tetejét. Újabb 10 percig sütöttem még.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése