2020. október 25.

Cacciatore csirkecombok polentával

vagyis olasz vadász módra, sofrito alapon, amely alap nagyon jól bevált a bolognai ragunál. Lényegében ahhoz nagyon hasonló a metódus, pluszként a jóféle fekete oliva bogyó és a krémes parmezános polenta jön hozzá. Nyúlcombból is készíthető, de maga a ragu olyan gazdag ízű, hogy tésztával önálló ételként is megállná a helyét.



Hozzávalók: 

2 csirke felső comb bőrrel és csonttal együtt
4 szál újhagyma fehér része vagy egy kisebb fehér hagyma
3 szál angol zeller
1 nagyobb sárgarépa
1 nagy gerezd fokhagyma
1 doboz hámozott darabolt paradicsom
1 dl száraz vörösbor
bazsalikom, oregánó, rozmaring
néhány szem fekete oliva bogyó

frissen őrölt feketebors
csipetnyi fahéj

A csirkecombokat előző nap már megszórtam borssal és fokhagyma porral. A főzés előtt 1 órával meg is sóztam, majd Oliva olajon hirtelen mindkét oldalukat megpirítottam. Kivettem a serpenyőből és a visszamaradt olajat kipótolva a durvára reszelt sárgarépát, angol zellert és a felkockázott hagymát jól összepirítottam. A vékonyra szeletelt fokhagymát is hozzátettem, visszatettem bele a csirkecombokat is. Felöntöttem a vörösborral, amit pár perc alatt ki is forraltam. Fűszereztem, a darabolt paradicsomot is beleöntöttem és kevés vízzel még kipótolva fedő alatt addig főztem, amíg a combok megpuhultak. A ragu gyönyörűen besűrűsödött. Az utolsó pár percre az oliva bogyókat is beledobtam. Ha esetleg túl sűrűnek találjuk, kevés vízzel hígíthatjuk.

 


A polentát tej és víz keverékével készítettem instant polentából. Pár perc alatt elkészült, sóval, frissen őrölt borssal ízesítettem és egy kevés reszelt parmezán sajttal is bolondítottam a végén.

A polentát lapos tányérra simítottam és a tetejére halmoztam a combot a raguval beborítva. Ha van friss petrezselymünk, azzal még megszórhatjuk, de a fagyasztva szárított változat is megteszi.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése