2022. február 22.

Zsebes csirkemell bazsalikomos fűszervajjal

Tavaszias ételre vágytunk már, erre pedig nincs alkalmasabb a zöld fűszereknél. Igazi frissen szedett görög bazsalikommal készített fokhagymás-sós fűszervajat vettem elő a fagyasztóból, hozzá koktélparadicsom, mozzarella és jóféle csirkemell kellett még.



Hozzávalók:

2 fél csirkemell filé bőr nélkül
3-4 dkg bazsalikomos fokhagymás fűszervaj
12 dkg mozzarella
25 dkg koktél paradicsom
só, frissen őrölt bors
provence-i fűszerkeverék
reszelt parmezán

A csirkemelleket előző este megszórtam a frissen őrölt borssal és a provence-i fűszerkeverékkel. Sütés előtt 1 órával elővettem a hűtőből és vízszintesen zsebeket vágtam bele, kettőt. A húst a zsebeken belül és kívülről is ól bemasszíroztam a szobahőmérsékletűre melegedett fűszervajjal. Ennek hiányában olivaolajjal elkevert fokhagymapor és aprított bazsalikom levelek is megteszik. Közvetlenül a sütés előtt a zsebekbe felszeletelt mozzarellát és paradicsomokat tettem, sóztam, végül az egész húst meglocsoltam olivaolajjal.


Sütőtálba tettem őket, mellé szórtam a többi félbevágott kis paradicsomot. 200 C fokra betettem sülni alsó felső állásra 35 percre. A maradék mozzarella szeleteket a sütés vége előtt tettem a hús tetejére és ekkor még egy kis parmezánt is reszeltem rá.



Köretként jázmin rizs készült mellé, amire remekül rá lehetett locsolni a finom szaftot a sütőtálból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése