2022. április 25.

Tavaszi tésztasaláta

A hosszúra nyúlt tél és ihlethiány után újra itt vagyok 😊 Csakis tavaszi, csakis zöldek, ezt vártam már nagyon. A mai úgy alakult, hogy az ebédből megmaradt egy kevés főtt durumtészta. Amit csak lehetett, hozzápakoltam, végül ez lett az eredmény:



Hozzávalók:

főtt durumtészta, valamilyen rövidfajta
kígyóuborka
retek
újhagyma vagy lilahagyma
majonéz
méz
tejföl
borecet
fokhagymapor
hidegen sajtolt repceolaj
só, frissen őrölt feketebors
friss vagy fagyasztva szárított zöldfűszerek ízlés szerint

Először a dresszinget készítettem el: a majonézt sóval, mézzel, borecettel, fokhagymaporral, frissen őrölt feketeborssal és a repceolajjal alaposan kikevertem. Az újhagymát, retket, kígyóuborkát felszeleteltem, illetve felkockáztam. A dresszingbe beleforgattam a hideg tésztát és a zöldségeket és jól elkevertem. Végül megszórtam a zöldfűszerekkel is.

1 napot mindenképpen hagyni kell állni, mert a tésztának idő kell, hogy átvegye az ízeket a dresszingből. Természetesen nem csak a maradék tészta juthat erre a sorsra, azt hiszem, ezután többször készítek majd ilyesmit. 

2 megjegyzés: