2022. december 28.

Göngyölt marha felsál – Rouladen

Német húsból német étel dukál. Gyönyörű marha felsálra tettünk szert, karácsonyi ebédnek készült. Ilyen hússal még nem dolgoztam, de B terv nem volt – nem is vagyok híve az ilyesminek. Bátran álltam neki 😏 ahogy azt kell és nem is maradt el a siker.


 

Hozzávalók: 

kb. 80 dkg marha gömbölyű felsál
néhány szelet bacon
közepes vöröshagyma
fokhagyma
sárgarépa
fehérrépa
babérlevél
pár darab csemege uborka
mustár
petrezselyem
tejföl

frissen őrölt bors

 A húst a tervezett étkezés előtt 2 – 3 nappal vékonyan felszeleteltem, 4 szép szeletet vágtam le (az eselék jó lesz másra). A szeleteket kiklopfoltam, hogy minél vékonyabbak legyenek. Száraz pácban – frissen őrölt bors, fokhagymapor és őrölt babérlevél – pihent a felhasználásig. Vékonyan azért megkentem oliva olajjal is a szeleteket.

 


A kiklopfolt szeleteket besóztam, megkentem mustárral, rájuk terítettem a bacont, sárgarépából és csemege uborkából zöldséghámozóval vékony szeleteket vágtam és azokat is a húsra tettem. Felgöngyöltem és hústűvel összefogtam a húst.

Öntöttvas szeletsütőben repce és oliva olaj keverékét jól felhevítettem és körbesütöttem a tekercseket.

Ezután kivettem őket egy tálra és a visszamaradt olajban apróra kockázott vöröshagymát, felszeletelt sárgarépát és fehérrépát pirítottam, majd az egészet felöntöttem marhahús levessel és visszatettem bele a tekercseket. Megszórtam petrezselyemmel és rátettem a fedőt. Időnként megforgattam a húst, összesen kb. 2 órát párolódott.


Amikor már puha volt, kivettem a húst és botmixerrel összemixeltem a szaftot a zöldségekkel. Kukoricakeményítővel vékony tejfölös habarással fejeztem be végül a mártást.


A hús elképesztően omlós lett, kanállal szét lehetett vágni. Melegen nem is volt egyszerű szépen szeletelni emiatt. Kínálhatjuk krokettel, krumplipürével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése