2022. december 5.

Kolbászos bulgurral töltött sütőtök

Nahhh... ilyen még nem volt  😃 még hasonló sem. Az ötlet már ott motoszkált, amikor ezt a kisebb, jóképű sonkatököt kiválasztottam. Aztán tegnapról maradt egy kevés zöldborsós bulgur és akadt a hűtőben Feta és debreceni kolbász is.

 


Hozzávalók: 

1 kisebb, kb. 1 kilós orange vagy sonkatök
10 -15 dkg debreceni kolbász
5 dkg bulgur
maréknyi zöldborsó
1 kávéskanál sűrített paradicsom kb. fél deci vízben feloldva

frissen őrölt bors
Ras el Hanout fűszerkeverék
Feta vagy balkáni fehérsajt
eidami sajt
friss petrezselyem

 A tököt hosszában félbevágtam, a magjait eltávolítottam. Kicsit sóztam, borsoztam, olivaolajjal meglocsoltam és betettem sülni 180 C fokra légkeveréssel.

Amíg sült kevés olajon megpirítottam a felkarikázott kolbászt, ráöntöttem a paradicsomlét é félretettem. Egy máik edényben a bulgurt sóval, borssal kétszeres mennyiségű vízzel leforráztam, beleszórtam a zöldborsót és letakarva hagytam megpuhulni. Végül összekevertem a paradicsomos pirított kolbásszal.


Közben a tök majdnem készre sült. Kivettem a sütőből és kikapartam a húsából annyit, hogy csak kb. 1 cm-es réteg maradjon. A kikapart részt összekevertem a bulgurral és az egészet kettéosztva visszatöltöttem  a fél tökökbe. Vékony szeletekre vágott Fetát és egy-egy szelet eidami sajtot tettem a tetejükre és visszatettem a sütőbe őket.

Még egy negyedórát sültek,amíg a sajtok megolvadtak. Végül petrezselyemmel szórtam meg őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése