2014. január 7.

Gnocchi édesburgonyával

Gnocchit még nem csináltam, édesburgonyát sem ettem, úgyhogy jól belecsaptam a közepébe J 2 szép darab édesburgonyát vettem, kb. fél kilót nyomtak, de mire megfőttek és átnyomtam őket, alig maradt belőlük valami L Ezért aztán „rendes” burgonyát is adtam hozzá és így született meg a tökéletes eredmény:



 Hozzávalók (2 adag ):

½ kg édesburgonya nyersen, héjastól mérve
2 db burgonya kb. 30 dkg
1 tojás sárgája
kevés reszelt Grana Padano
7 – 8 dkg finomliszt
rozmaring ágacska a főzővízbe

A megfőtt burgonyákat áttörtem, és hagytam hűlni. Ha nagyon vizenyős, akkor ki kell szárítani. Beletettem a tojássárgáját, a reszelt sajtot, a sót, és apránként a lisztet. Éppen csak össze kell dolgozni, óvatosan, mert minél többet bögyörőzzük, annál több lisztet vesz fel és a végeredmény annál keményebb lesz.

2 cm átmérőjű hosszú nudlikat sodortam, amiket aztán derelyevágóval feldaraboltam 2 cm körüli méretűre. Az így kapott kis párnácskákat lobogó sós vízben néhány perc alatt készre főztem két részletben, hogy ne hűtse le a főzővizet. Hamar feljönnek a víz felszínre és utána még 1 – 2 perc kell nekik.

Közben a mártást is elkészíthetjük, ez most egy igen egyszerű zöldfűszeres – tejfölös mártás:
1 gerezd fokhagymát átnyomva vaj és olivaolaj keverékére dobunk, rászórunk szárított zsályát, kakukkfüvet, bazsalikomot, stb. (tetszés szerint) kicsit pirítjuk, a gnocchi főzővízével hígítjuk és 2 evőkanál tejfölt belekeverünk.
A leszűrt gnocchit beleforgatjuk és azonnal tálaljuk. Esetleg felturbózhatjuk még egy kis reszelt Grana Padano-val a tényéron.

A végeredmény nagyon finom lett, azon melegében el is fogyott.
Az édesburgonyáról felemás véleményem alakult ki: igazán nem tudom, milyennek kell lennie, de ez kísértetiesen hasonlított a kanadai sütőtökre ízben, állagban egyaránt (árban viszont mint a gazdag meg a szegény rokon L ).


Egyszóval, gnocchihoz inkább maradok majd a sütőtöknél, ha egy kis édeskés ízt szeretnék adni neki, amúgy meg a sima, mezei burgonya gnocchi mindent ver.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése