2018. január 28.

Pecsenye libamáj zsírjában

„Ráérő nyuggerként kedvenc elfoglaltságom szerdán vagy csütörtökön (ilyenkor van a legnagyobb választék friss árukból, de nincs tömeg) reggelenként elmenni a Nagycsarnokba és körülnézni; látok-e valami érdekeset, valami finomságot, kuriózumot.


Legutóbb gyönyörű, friss pecsenye libamájat találtam mindössze 1.000,- Ft/kg áron; ez alig drágább mint a csirkemáj! Természetesen lecsaptam rá és vettem hozzá egy bő kiló libahájat is (szintén csak egy ezresért (!), mert terveim voltak! Hazaérve szépen megtisztítottam a májat attól a kevés zsíros-inas-eres belső részétől és kb. 5 órára enyhén sós tejben a hűtőben érleltem.

A hájat is „tisztába tettem”, a nem oda való részeket, esetleges toll maradványokat eltávolítottam majd egy lábas aljára tettem, erre került a máj és végül ráöntöttem a pácolásra használt tejből annyit, hogy éppen elfedje és fedő alatt feltettem párolódni, majd amikor a tejet elfőtte már csak egészen rövid ideig fedő nélkül, kicsit nagyobb lángon sütöttem és ezzel el is készült.


Tálalása két módon is ideális; az is egy lehetőség, hogy a májakat letesszük az edény aljára és rászűrjük a zsírt (mert a háj maradékát én mindig kidobom!), de van aki számára az a praktikus, ha a májat összetöri villával és úgy kerül rá a zsír.
Fűszereket, különösen fokhagymát a párolás előtt nem szoktam beletenni, mert az könnyen megég és akkor megkeseredik az egész.
Megdermedés után kenyérre kenve, finom lila hagymával isteni! „


Hozzáfűzni valóm? Isteni ☺♥ és mi más lenne, mint Férfimunka. Más szárnyas májából – akár csirke, pulykamájból – is ugyanezzel az eljárással készíthetünk ilyet. Hűtőben nagyon sokáig eláll, már ha hagyjuk. 

1 megjegyzés:

  1. Hű, de finom lehet! Játék van nálam. Nézz be hozzám!
    https://korsocska.blogspot.hu/2018/01/petrezselyem-hajtatasa-verseny.html

    VálaszTörlés