2015. szeptember 24.

Vajas morzsás karfiol

Történt, hogy a szilvásgombóchoz egy kicsit túlméreteztem a pirított vajas morzsát. Elég sok megmaradt és én nagyon nem szeretek semmit kidobni. Ilyenkor jön a gombhoz a kabát módszer, ezért keresgéltem zsemlemorzsát igénylő recepteket. Több esélyes is lett, de közben eszembe jutott a jó öreg vajas karfiol. Gyerekkori emlék, idejét nem tudom, mikor ettem utoljára.


Feltétlenül helyet kellett kapjon a blogon, mivel ez az én szakácskönyvem is egyben. Lapozgatva, nézegetve talán nem telik majd el újabb 30 év, amíg megint sorra kerül ez az egyszerű ám annál fenségesebb eledel.

Hozzávalók:

1 közepes karfiol
zsemlemorzsa (ha vajban pirított, az sem baj)
tejföl / joghurt vagy vegyesen a kettő
fokhagyma por
Gouda vagy más, keményebb olvadós sajt
kevés vaj
frissen őrölt fekete bors
zöldség alaplé – de sós vízben is megfőzhetjük a karfiolt.

Első lépés a karfiol rózsákra szedése, a nagyobbakat elvágtam, hogy nagyjából egyszerre megfőjenek. Zöldségleves kockát használtam most, ebben főztem meg a rózsákat, kb. 10 perc kellett nekik. Szét ne essenek, de a kés hegye menjen könnyen bele, akkor jó.
Leszűrtem, jól lecsepegtettem és kicsit hagytam hűlni.


Egy tűzálló tálat kikentem vajjal, majd megszórtam és egyenletesen beterítettem a morzsával. A karfiolokat morzsába forgattam és elkezdtem rakni a tálba. Amikor egy sor elkészült, a fokhagymaporral, sóval és fekete borssal elkevert tejfölös joghurtos keverék felét rápötyögtettem és reszeltem rá egy kis sajtot.
A többi karfiolt ugyanígy ráhalmoztam, a sort szintén a tejföllel, sajttal és még egy kevés feketeborssal zártam. Még egy fél marék morzsát is szórtam a tetejére.

Előmelegített sütőbe toltam 190-200 º C – ra és 35-40 percig sütöttem. Akkor jó, ha szépen megpirul a teteje.




Egytál étel, nem kellett mellé semmi, esetleg saláta jöhet szóba. Mondjuk egy finom paradicsom salátával tudom elképzelni. Most csak úgy befaltam egy részét, nagyon finom lett ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése