2017. június 16.

Grillezett Feta alias Szaganaki

amint ebben a szaganaki húsgombóc receptben írva vagyon, a görögök a megsütött fetasajtot is szaganaki névvel illetik. Ez is tájegység függő persze, de gyakori, hogy a vastag szelet fetát alufóliába csomagolva a sütőbe /kemencébe teszik különböző fűszerek társaságában. Valami hasonló történt most is.


Hozzávalók:

személyenként kb. 1 – 1,5 cm vastag Feta sajt
pár szem koktél paradicsom
olivaolaj
oregánó
frissen őrölt feketebors
snidling, bazsalikom, egyéb tetszés szerinti friss zöldfűszer

Alufóliába csomagolás helyett készen kapható alufólia edénykébe tettem a sajtszeletet, amit előtte vékonyan kikentem olivaolajjal. A tetejét is megkentem egy kicsit, erre ment a bors. Ezután a felszeletelt koktélparadicsom, az oregano, még egy kevés olivaolaj és pici só a paradicsomra.

Csak a grill részét kapcsoltam be a sütőnek, alátettem az edényt és 200 C fokra állítva 10 – 15 perc alatt megsütöttem. A végén dobtam rá még friss bazsalikom leveleket. 

Kiváló gyors ebéd vagy vacsora. A Feta a sütéstől teljesen megváltozik, nagyon finom állaga és íze lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése