2016. február 23.

Avokádós farfalle

vagy bármilyen más rövid tészta. Avokádó... végre ☺ Nagyon régen nem vettem, vagy a minősége vagy az ára, de többnyire együtt a kettő eltántorított. De most sikerült gyönyörű darabot leltem. Itthon még 2-3 nap és tökéletes lett az állaga, puha, krémes, ahogy azt kell.



Hozzávalók:

25 dkg rövid durum tészta
1 db érett avokádó
2 nagy v. 2 kisebb gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál sűrű joghurt
½ lime leve
frissen őrölt fekete bors bőkezűen mérve
petrezselyem
olivaolaj
reszelt Grana Padano
pirított fenyőmag (opcionális)


A tésztát sós vízben az előírás szerinti idő alatt al dentére főztem.

Közben aprítógépben elkészítettem a mártást: beletettem az avokádót, fokhagymát, lime lét, olivaolajat, fűszereket és a joghurtot, majd símára kevertem az egészet. A tészta főzővizével kicsit hígítottam rajta, 4-5 evőkanálnyit tettem hozzá.

Előmelegített tálba szűrtem a tésztát és ráborítottam az avokádós masszát, majd alaposan összekevertem. Azonnal tálaltam,a tányéron  még megszórtam a reszelt sajttal és a pirított fenyőmagokkal.

3 megjegyzés:

  1. Hmm finom és szép :) Ma reggel én is avokádó krémet ettem. De igy is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem így ízlik a legjobban, így egy finom meleg étel lett belőle :)

      Törlés