2017. május 31.

Batáta és karalábé főzelék kolbász chipsszel

a hajdani rossz emlékű finomfőzelék modernizált változata vagy „újragondolása” - ha nem futkározna a hátamon a hideg ettől a szótól ☺. Elődjével ellentétben ez tényleg finom. Az alapvető különbség már a karalábé minőségében megmutatkozik. Sárgarépa helyett pedig édesburgonya, vagyis batáta került bele.


Hozzávalók:

½ szál pikáns lángolt vagy száraz kolbász
1 nagyobb darab zöld karalábé
1 édesburgonya
fokhagyma
vöröshagyma krém
zöldségleves vagy víz
szárított turbolya vagy lestyán (ha van friss, az még jobb)
só frissen őrölt feketebors
tejföl
liszt vagy kukorica keményítő a habaráshoz
friss petrezselyem a tetejére

A kolbászról lehúztam a bőrét és 2-3 mm-esre felkarikáztam. Külön serpenyőben megpirítottam, majd félretettem.

Olivaolajon megfuttattam a vékonyan felszeletelt fokhagymát és a vöröshagyma krémet majd a kockakcukor méretűre feldarabolt karalábét rádobtam és átforgattam. Ízesítettem a fűszerekkel, kevés vizet öntöttem rá és fedő alatt pároltam. Kb. 5 perc után adtam hozzá a szintén kockákra vágott édesburgonyát, pótoltam a folyadékot.
Amikor mindkét zöldség megfőtt (nem szét, csak resre meg!) akkor behabartam.


A kolbász karikákat (szükség szerint felmelegítve) a tetejére tettem a tányéron és kanállal egy keveset a zsírjából is rálocsoltam. 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Sosem ettem finomfőzeléket, nálunk nem volt szokás készíteni, de ezt megkóstolnám.

    VálaszTörlés