2018. augusztus 4.

Rántott csirkemell nektarinos lencsés salsával


Meleg van, de a hús azért kell, jól esik, már csak a só miatt is, amit bizony pótolni kell, akármennyire az ördög főművének tekintik is mostanában. Köretként azonban bőven elegendő valami színes, vibráló, igazi nyári – ez pedig a salsa. Variálható tetszés szerint, nálunk most ez az összeállítás került a tányérra:


Hozzávalók a salsához:

2 marék apró szemű lencse (puy, castelluccio, de akár a klasszik nagyszemű is)
2 db közepesen kemény nektarin
1 piros kaliforniai paprika
1 kisebb lilahagyma
hidegen sajtolt repceolaj vagy olivaolaj
½ friss lime leve
1 teáskanál méz
frissen őrölt feketebors
sok-sok friss petrezselyem
babérlevél

A lencsét só nélkül, 1 szép babérlevéllel együtt megfőztem. Vigyázzunk, hogy inkább ress, mintsem szétfőtt legyen! Amikor elkészült leszűrtem, sóztam és letakarva félretettem hűlni.

A kaliforniai paprikát ½ centis kockákra vágtam, a nektarint úgyszintén felkockáztam, azt kicsit nagyobbra. A lilahagymár cikkekre vágtam (ha nagyon durva az íze, egy kis cukros ecetes vízben történő áztatás segít rajta).

Összekevertem a hozzávalókat, meglocsoltam a lime levével, sóztam, borsoztam, rácsorgattam a mézet és a repceolajat és jól összeforgattam. Végül megszórtam a frissen felaprított petrezselyemmel. Rántott hússal, sülttel egyaránt finom.

Egy másik változat, amiben szintén lencse és nektarin van, itt olvasható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése